امام جمعه لارستان در انتقادی خطاب به مسئولین در رابطه با بی‌نظمی یا لغو پروازهای فرودگاه بین المللی لار، عنوان کرد: ما وقتی به یک جایی عنوانی داده‌ایم باید شأن آن را نیز حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم مکرراً گله داشته اند که در اوایل فروردین ماه بخش مهمی از پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان تعطیل شده بود، ادامه داد: این اتفاق باعث می شود که برنامه ریزی های مردم که از گذشته برای عید رخ داده به هم بریزد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی مردم قبل سال با برنامه از لار خارج شده اند اما برای برگشت به خاطر این بی نظمی ها با مشکل روبرو شده اند، تاکید کرد: این بی نظمی ها هم هزینه های مالی برای مردم و خانواده ها را افزایش داده و هم بخاطر تغییر مسیر و بازگشت زمینی به شهر خود خطر جانی برای آنها به دنبال داشته است.

امام جمعه لار یکی از عوامل رشد اقتصادی لارستان را توسعه صنعت گردشگری دانست و یادآور شد: یکی از اولویت های ارتقاء صنعت گردشگری پروازهای فرودگاهی است.

وی با ابراز تأسف نسبت به این موضوع که گفته می شود شهر دیگری پرواز نداشته به همین دلیل هواپیما به آنجا منتقل شده است، گفت: سوال ما این است که شهرهای دیگر چه اولویتی نسبت به لارستان دارند و وقتی شرکتی در منطقه به مردم خدمات می دهد و از مردم نیز خدمات می گیرد توقع است که در ایام تعطیل نیز در کنار مردم باشد و نمی شود که یک شرکت در طی سال جهت منافع خود در منطقه فعالیت کند اما در ایام عید بخاطر منافع خود پروازها را به شهر دیگر منتقل نماید.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز اینکه این اتفاق موافق عدالت و شعارهای عدالت محورانه نیست، تاکید کرد: توقع می رود که مسئولین شهرستانی و استانی هم این اتفاقات مقطعی و هم انجام برخی تغییرات در پروازها را تا حصول نتیجه پیگیری جدی کنند.

امام جمعه لار با بیان اینکه برخی شنیده ها حاکی از آن است که پروازی که در مسیر تهران به لار به دبی بوده به پرواز تهران به شیراز به دبی تغییر مسیر داده است، تصریح کرد: در این مورد دلیل آورده شده که پرواز مستقیم تهران به لار وجود دارد اما این به صرف مردم لارستان نیست چون ممکن است زمانی به دلیل مسافر کمتر در مسیر تهران به لار و بالعکس آن پرواز لغو گردد.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست برای اینکه فرودگاه مرکز استان رونق پیدا کند فرودگاه شهر دیگری از رونق بیافتد، اضافه کرد: مسئولین به مردم این موضوع را پاسخ دهند و این نقصان را بر طرف کنند.

/پایان متن/