مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری نوین استان فارس از ارائه طرحی مبنی بر هدف‌گذاری در جذب یک میلیون گردشگر مذهبی و زیارتی به شهر شیراز خبر داد.

احمدرضا نقیب زاده، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری نوین استان فارس با تاکید بر اینکه با اجرای طرح گردشگری زیارتی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) توسعه مضاعف گردشگری استان محقق می‌شود، مطرح کرد: وجود ظرفیت‌های متنوع و گسترده گردشگری در فارس در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، درمانی، مذهبی، هنری و ادبی نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شود. بلکه باید به این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان توجه شود که اهمیت آن را مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس به عنوان جنبه مضاعف گردشگری معرفی نمودند.

وی لازمه تحقق گردشگری زیارتی در شیراز و استان فارس را وجود مدیریت واحد برای برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها دانست و افزود: در این برنامه‌ریزی باید مراحل و اقدام‌های عملیاتی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص شود. تمرکز بر انجام مراحل و حمایت و پشتیبانی از این مراحل به همراه ارزیابی مداوم نیز عامل حصول نتایج مورد نظر هستند.

نقیب‌زاده گفت: در این راستا طرح زیارتی  سحاب تحت عنوان شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) توسط شرکت توسعه گردشگری فارس تدوین شده است که با حمایت  استاندار،  تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و امام جمعه شیراز مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری نوین فارس هدف از اجرای این طرح را بهره‌برداری از جنبه گردشگری زیارتی  شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل بیت از داخل و خارج  کشور به شیراز معرفی کرد و در این زمینه گفت: با اجرایی شدن این طرح قطعا منجر به رونق در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی خواهد شد.

او اجرایی شدن این طرح را از طریق منابع دولتی، حمایت‌های خیرین،  بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های عمومی دانست و گفت: اجرای این طرح مدت خاص و محدودی ندارد و مطابق آن ساختار اجرایی با مدیریت استانداری و تولیت آستان  مقدس احمد ابن موسی (ع) شکل خواهد گرفت که به صورت  دائم موضوع توسعه گردشگری زیارتی در شهر شیراز  را در دستور کار قرار داده  و پیگیر آن خواهند بود. از این رو دغه دغه مدیران در استان برای ارتقای شهر شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت در چارچوب اقدام‌های عملیاتی و حمایتی از این طرح به عوامل موثر برای توسعه  گردشگری زیارتی تبدیل خواهد شد.

نقیب‌زاده در رابطه با فرآیند اجرایی این طرح، اظهار داشت: به منظور ایجاد ساختار مورد نیاز در اجرای این طرح، یک کارگروه اجرایی به ریاست معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری و دستگاه‌های مرتبط خصوصی، دولتی و عمومی پیش‌بینی شده است که در اولین مرحله هدف گذاری اجرای این طرح،  جذب یک میلیون زائر تا پایان سال  ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است. در واقع به افرادی که مطابق طرح در شهر شیراز حضور خواهند یافت عنوان سفیران زیارت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) نیز لقب خواهند گرفت و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام خواهد شد که هر کدام از این زائرین پس از بازگشت از شهر شیراز، خود سفیر و مبلغی برای ترویج فرهنگ زیارت این شهر شوند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: موضوع برگزاری هفته‌های فرهنگی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در شهرهای دیگر به منظور معرفی اهمیت و قداست جایگاه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) نیز از جمله برنامه های دیگری است که توسط این کارگروه برنامه ریزی و اجرای آن پیگیری خواهد شد.

/پایان متن/