با حضور استاندار فارس و هیأت همراه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، کارخانه تولیدی مبلمان خانگی و دکوراسیون منزل و اداری رست با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این افتتاحیه با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال برای دولت بسیار اهمیت دارد، مطرح کرد: در راستای رونق اقتصادی بایستی علاوه بر تامین نیاز مصرفی داخل کشور به صادرات محصولات توجهی ویژه داشته باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در تامین مواد اولیه باید در استان فارس به خودکفایی برسیم، اظهار داشت: کارشناسان و مدیران بررسی کنند که اگر امکان آن تامین مواد اولیه این کارخانه بتوانیم جنگل‌کاری را در راستای تکمیل ظرفیت‌های تولیدی صنعت چوب راه‌اندازی کنیم.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در آیین افتتاحیه کارخانه تولیدی مبلمان خانگی و دکوراسیون منزل و اداری رست در شهرک ملوس‌جان شهرستان بیضاء، مطرح کرد: این واحد تولیدی دارای اشتغال مستقیم ۹۶ نفر در بخش تولید
و ۵۴ نفر دیگر در بخش بازاریابی، نمایشگاه و خدمات مشغول به کار هستند که در مجموع ۱۵۰ نفر اشتغالزایی برای نیروهای متخصص جوان فراهم شده است.

وی گفت: راه‌اندازی این مجموعه تولیدی با سرمایه‌گذاری ثابت ۲۵۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۲۷۰ میلیارد ریال در مجموع ۵۲۰ میلیارد ریال می‌باشد که عمدتا از طریق نقدینگی سرمایه‌گذار و تسهیلات از منابع بانکی است.

 

ایزدی با بیان اینکه این کارخانه انواع مصنوعات چوبی را تولید می‌کند، افزود: تکمیل زنجیره تولید اعم از بازاریابی محصول، تولید بر اساس سلایق مشتری و خدمات پس از فروش از دیگر اقدامات صورت گرفته عوامل تولیدکننده در عرضه محصولات است.

رئیس سازمان صمت فارس، خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین جاری کشور که در سال های گذشته وضع شده است واردات این محصولات از کشورهای خارجی ممنوع بوده که کارخانه تولیدی مبلمان خانگی و دکوراسیون منزل و اداری رست توانسته است از این فرصت قانونی سهم مناسبی را در بازار مصرفی کشور دست پیدا کند.

 

/پایان متن/