استاندار فارس، با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه مبارک فجر و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: امام راحل (ره) بعد از ۱۴۰۰ سال تحولی در این کشور ایجاد کردند که احیاگر قرن ما نام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل عصر کار به نقل از اداره  اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در همایش نیروی انتظامی استان در شیراز افزود: این تحول نه تنها کشور عزیزمان ایران بلکه دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داد و امروز بعد از گذشت ۴۳ سال، گسترش فکر انقلاب اسلامی در همه جا را شاهد هستیم و امیدواریم که مقدمات ظهور امام زمان (عج) توسط مردمان این سرزمین فراهم شود.

وی، یکی از خواسته‌های مردم استان که در جریان سفرهای شهرستانی از جانب آنها مطرح می‌شود را درخواست پاسگاه انتظامی دانست و ادامه داد: معمولا در جریان هر سفر مردم در کنار تقاضای ایجاد مرکز درمانی و خانه بهداشت، تقاضای ایجاد پاسگاه را نیز مطرح می‌کنند که علت آن این است که مردم از نیروی انتظامی خوبی و خیر بسیار دیده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: اگر می‌خواهیم در خانه خود در آرامش زندگی کنیم و امنیت و آسایش داشته باشیم و اگر بنا است به مسافرتی برویم قطعا نیازمند حضور نیروی انتظامی هستیم تا با اطمینان کامل، خانه، خانواده و اموال خود را به آنها بسپاریم و با خیالی آسوده سفر کنیم.
دکتر ایمانیه گفت: در بحث تامین امنیت و مقابله با افراد شرور و مخلان نظم و امنیت نیز نیروی انتظامی همواره با قاطعیت برخورد کرده و اجازه نداده است که چنین افرادی امنیت و آسایش مردم را به مخاطره بیاندازند و به اموال عمومی آسیب و خسارت وارد کنند.
وی ادامه داد: در کنار کمک به حفظ امنیت، طی ۲ سال گذشته که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا بوده، شاهد همکاری و کوشش نیروی انتظامی در بحث مدیریت کرونا به ویژه در زمینه اجرای محدودیت‌ها و واکسیناسیون بودیم و در حقیقت می‌توان گفت که نیروی انتظامی در این زمینه شاهکار کرد.
استاندار فارس، با اشاره به رضایت شهروندان از نوع برخورد و تعامل پلیس در جامعه گفت: در کشورهایی که مدعی رعایت حقوق انسان‌ها هستند شاهد هستیم که در برخی مواقع پلیس چه برخوردهای خشنی با کسانی که ممکن است یک تخلف کوچک مرتکب شده باشند دارد در حالی که برخورد پلیس در کشور ما با مردم بیشتر ارشادی و اصلاحی است.
دکتر ایمانیه افزود: در جریان تجمع هایی که از سوی صنوف مختلف و یا شهروندان برای پیگیری و بیان مطالباتشان برپا می‌شود شاهد هستیم که پلیس با آرامش با مردم برخورد می‌کند.
وی، در خصوص مسائل رفاهی کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی استان هم گفت: امیدواریم در سال آتی بتوانیم با همکاری نیروی انتظامی استان اقداماتی را در جهت تامین رفاهیات کارکنان این مجموعه داشته باشیم و از جمله در بحث تامین مسکن در قالب طرح ملی مسکن به خانه دار شدن پرسنل خدوم این نیرو کمک کنیم.
استاندار فارس بیان کرد: در زمینه مباحث مرتبط با تامین امنیت مناطقی که به شکل کمرنگ تری تحت پوشش نیروی انتظامی هستند نیز امیدواریم فرماندهی انتظامی فارس در قالب یک طراح جامع برای کل استان کمک کند تا افق رسیدن به امنیت جامع استان بر اساس استقرار پاسگاه‌های انتظامی در همه جای استان پیش بینی شود و در این مسیر و برای رسیدن به اهداف، ما نیز در کنار آنها خواهیم بود.
/پایان متن/