رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز بر لزوم هر چه سریع تر معرفی شیراز در ابعاد ملی و بین المللی تاکید کرد و افزود : با اینکه شیراز از تنوع و تعدد جاذبه های زیارتی، گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری برخوردار است اما آنطور که شایسته این شهر و شهروندان آن است معرفی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی شورای شهر، رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز بر لزوم هر چه سریع تر معرفی شیراز در ابعاد ملی و بین المللی تاکید کرد و افزود : با اینکه شیراز از تنوع و تعدد جاذبه های زیارتی، گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری برخوردار است اما آنطور که شایسته این شهر و شهروندان آن است معرفی نشده است.

محمد فرخ زاده در نشست صمیمی با روسای صنوف و فعالان بخش های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فارس گفت: متاسفانه هنوز گردشگری و زیارت در سبد اقتصاد خانواده ها قرار نگرفته است از این رو باید در مقوله گردشگری و سفر تبلیغات گسترده و هدف مند انجام شود.

به گفته وی هم اکنون معرفی هر چه سریع تر جاذبه های  گردشگری و زیارت شهر شیراز و استان فارس به درستی و به موقع یک ضرورت است تا دست کم گردشگری داخلی رونق بیشتری بگیرد چرا که در این مقوله عملکرد خوبی ارائه نشده است.

فرخ زاده با تاکید بر تمرکز  بیشتر بر همدلی و اتحاد بین صنوف گردشگری گفت : توسعه گردشگری زمانی رخ می دهد که یک اتحاد و همدلی بین صنوف بخش خصوصی حوزه گردشگری در مرحله اول  و مدیران دولتی در مرحله دوم صورت گیرد.رییس کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز در ادامه با انتقاد از بی تفاوتی برخی صنوف گردشگری و متخصصین حوزه گردشگری در عملکرد مدیران شهری تاکید کرد: فعالان این حوزه از متخصصین و اساتید به نام کشوری هستند و قطعا پیشنهادات و ارائه راهکارهای آن ها تاثیر به سزایی در تصمیم های مدیران شهری و مسولان گردشگری شیراز و فارس دارد.

فرخ زاده از فعالان و روسای صنوف گردشگری و صنایع دستی خواست نسبت به تبیین برنامه ها، اهداف و اهمیت حوزه زیارت و گردشگری تلاش بیشتری داشته باشند. وی اضافه کرد: در واقع صنوف گردشگری مسولیت اجتماعی دارند و باید اتحاد و همدلی فعالان  این حوزه  در  اولویت قرار گیرد.

فرخ زاده در ادامه اضافه کرد:اجرای برخی از پروژه های عمرانی و زیرساختی در شیراز به خصوص در نزدیکی اماکن تاریخی و هویتی  این شهر یک خطر بزرگ برای گردشگری  محسوب می شود که باید فعالان و متخصصین صنوف گردشگری جزو اولین افرادی باشند که  به صراحت منتقد این پروژه ها شوند.

رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش درباره سفرهای نوروزی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش ورود مسافران نوروزی خواهیم بود از این رو ضروری است روند برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات گردشگری و میزبانی شهر شیراز سرعت بگیرد.

فرخ زاده در ادامه نیز با تاکید بر اینکه هرگونه سرمایه گذاری که گردشگری شیراز را متحول کند حمایت می کنیم و تا جایی که در توان ماست روند فعالیت ها را در این حوزه تسهیل خواهیم کرد.

وی همچنین از روسای صنوف گردشگری خواست چنانچه مطالبه ای از مدیران و مسولان کشوری دارند هر چه سریع تر درخواست های کتبی خود را به شورا و کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز ارسال نمایند تا پیگیری های لازم انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد : ضروری است به بحث آموزش اصول و قواعد و آداب گردشگری و زیارت از زمان کودکی با کمک آموزش و پرورش اشاره شود.

فرخ زاده بر اهمیت تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در شورای ششم و استخراج بیش از ۱۰۰ پروژه گردشگری و زیارت با مکان یابی و با بهره گیری از دانش خبرگان در این حوزه برای لحاظ در این بودجه هم تاکید کرد.

وی با اشاره به شکل گیری سازمان گردشگری و زیارت نیز گفت: این سازمان باید هر چه سریع تر شکل گیرد و فعال شود چرا که  نقش موثری در آینده گردشگری کلان شهر شیراز می تواند داشته باشد.

در ادامه این جلسه محمود فخری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز طی سخنانی به ضرورت اتحاد و همدلی بیشتر صنوف گردشگری و صنایع استان اشاره کرد و خواستار انسجام بخش خصوصی و فعالان گردشگری شد.
وی در ادامه در خصوص وضعیت گردشگری استان و چالش های موجود پرداخت و خواستار مرتفع شدن آن ها شد. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس در این نشست برخی از روسای صنوف وفعالان بخش خصوصی گردشگری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

/پایان متن/