مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: اطلاعات غلط منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با اشتغال‌زایی استان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ که به مرکز آمار ایران نسبت داده شده، منبع رسمی و مشخص ندارد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، وحید خداپرست با اشاره آمار منتشر شده از قول مرکز آمار ایران در ارتباط با وضعیت اشتغال خالص استان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ که در آن استان فارس را در رده ۲۱ کشور با اشتغال‌زایی منفی اعلام کرده است، اظهار داشت: آمار و اطلاعات رسمی باید مبتنی بر واقعیت، مباحث کارشناسی و مهمتر از همه منبعی رسمی و مشخص باشد.

وی با بیان اینکه حتی با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس تاکنون هیچ منبع رسمی این اطلاعات را تایید نکرده است، گفت: همه اطلاعات و آمار رسمی نشان از رکوردزنی استان فارس در سال ۱۴۰۱ در زمینه اشتغال‌زایی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: آمار منتشر شده در این رابطه در فضای مجازی ضد و نقیض بوده و اطلاعات داده شده در آن با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و پر از اشتباهات محاسباتی و ریاضی است.

خداپرست با بیان اینکه اطلاعات رسمی باید منبع و ماخذ داشته باشد، تاکید کرد: این اطلاعات باید در سامانه رسمی یا سایت مرکز آمار ایران نیز وجود داشته باشد که اینگونه نیست و در برقراری ارتباط با مسئولان مرکز آمار ایران نیز آن‌ها این اطلاعات را تایید نکردند.

وی با تاکید بر اینکه مشخص نیست این آمار و اطلاعات با چه هدفی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: دولت سیزدهم دستاورد خوبی در سال ۱۴۰۱ در رابطه با اشتغال‌زایی در سطح استان فارس و کشور داشته که این دستاورد در فارس تقدیر مسئولان کشوری و رئیس جمهور را نیز در پی داشته است و این انتظار نیز از جامعه می‌رود که اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی و مشخص پیگیری کنند.

خداپرست در ادامه با بیان اینکه سهم اشتغال‌زایی استان فارس در سال گذشته ۵۹ هزار و ۸۷ شغل بوده است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷۷ هزار و ۲۰۲ شغل در سطح این استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد قابلیت پیگیری دقیق با کد ملی، آدرس و سایر مشخصات مربوطه را دارد.

خداپرست با بیان اینکه بیشترین اشتغال‌زایی در زمینه خدمات در فارس رقم خورده است، گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیش از ۲۰ هزار اشتغال ایجاد شده و همچنین فرمانداری شهرستان کوهچنار و بنیاد برکت بهترین عملکرد را در سطح این استان داشته‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌هایی از جمله ثبت اسناد و املاک، شرکت‌های دولتی در زمینه برق، پارک علم و فناوری فارس نیز عملکردی کمتر از سهم تعیین شده در زمینه اشتغال در سال ۱۴۰۱ را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید مجدد بر این مطلب که اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد قابل پیگیری است، بیان کرد: اطلاعات وارد شده در زمینه اشتغال‌زایی در سامانه رصد به صورت میدانی و تلفنی مداوم راستی آزمایی می‌شود و به همین دلیل ضریب خطا به کمترین حدممکن رسیده است.

وی عنوان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری استان فارس در سال ۱۴۰۱ کمتر از پیش بینی‌ها و حدود ۱۰ هزار نفر بوده است.

خداپرست بر حفظ مشاغل موجود تاکید کرد و افزود: پایداری مشاغل مسئله مهمی است که به جد در فارس دنبال می‌شود و بر همین اساس بازگشت کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد به چرخه تولید از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

/پایان متن/