استاندار فارس بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) را هویت دینی و تاریخی مردم این استان دانست و گفت: سیاست دولت سیزدهم و مدیریت استان،‌ حفظ، مرمت و بهسازی این بافت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شورای اسلامی شهر شیراز، برنامه یکساله خود را با محوریت این شعار تدوین کند.

وی ادامه داد: همه ما به عنوان بخشی از بازوی اجرایی نظام جمهوری اسلامی در جهت تحقق این شعار سهیم هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس بیان کرد: تصمیمات محلی می‌تواند نقش به سزایی در کنترل و کاهش تورم داشته باشد.

ایمانیه اظهارکرد: عوارض شهرداری، بهای استفاده از خدمات شهری از جمله هزینه اتوبوس، مترو و تاکسی، نمونه هایی از تصمیمات محلی است که می تواند در کاهش تورم موثر باشد.

استاندار فارس با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز در راه‌اندازی مراکز عرضه مستقیم مواد غذایی، این اقدام را بسیار کمک‌کننده دانست و گفت: تخفیف به تولیدکنندگان و برپایی میز خدمت ماهیانه برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، اشتغال آفرینان با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر نیز در حوزه رشد تولید موثر خواهد بود.

ایمانیه در خصوص اشتغال تولیدکنندگان خانگی هم افزود: باید برای بانوانی که اکثرا از قشر کم برخوردار هستند و برای امرار معاش خود و افراد تحت تکفلشان به تولید محصولات خانگی روی می آورند، مکانی مناسب و شایسته برای فروش محصولات آنان ایجاد شود چرا که به نوعی در رونق تولید موثر است.

وی بر لزوم ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید برای مشترکان پرمصرف تعرفه آب افزایش یابد و بخشی از عواید حاصل از ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در حمایت منابع وقفی آب شیراز هزینه و بخش دیگر برای زیرساخت‌های مناطق کم برخوردار صرف شود.

استاندار فارس خواستار تسریع در تکمیل کمربندی شیراز شد و گفت: مدیریت استان در تکمیل خطوط مترو، خصوصا خطوط آنتی برای دسترسی به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) و تامین تجهیزات مورد نیاز قطار شهری شیراز همکاری خواهد کرد.

ایمانیه ضمن گلایه از زمان‌بر بودن صدور پروانه‌های ساختمانی بیان کرد: در این حوزه باید تحولات اساسی صورت پذیرد، بعضی از شهرها در حوزه مجوزهای ساختمانی به شکل مقطعی اقدام می‌کنند که این امر باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های ذیربط برای شراکت در تکمیل، بهسازی و بهره‌برداری از تالارهای ابوریحان، حافظ و مرکزی شهر گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به هم‌‍افزایی و مشارکت است و در صورتی که یک دستگاه به تنهایی اقدام کند، روند تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها با تاخیر مواجه خواهد شد.

وی در خصوص محدوده گویم و مسیر دسترسی به آزاد راه شیراز – اصفهان هم بیان کرد: می‌بایست از تجارب سایر شهرها درس بگیریم و اقدامات سهل‌الوصول را در پیش بگیرید تا مسیر دسترسی به این آزادراه خصوصا در محدوده گویم در کمترین زمان ممکن آزاد شود.

استاندار فارس بر مطالبه به حق هنرمندان و مشاهیر استان در خصوص تسریع در معرفی قبرستان مشاهیر هم تاکید کرد و گفت: شهرداری شیراز مطالبات خود از سازمان‌های مختلف را به شکل تهاتر دریافت کند.

/پایان متن/