مدیریت ارشد شهری در دهمین جشنواره مهر خدمت شهرداری شیراز که با تحلیل از بیش از ۴۵۰ کارمند نمونه همراه بود، با رویکردی یکپارچه و نگاهی راهبردی، بر خدمت‌گزاری خالصانه، ارتقای سرمایه انسانی و همبستگی در مسیر توسعه کلان‌شهر تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، دهمین جشنواره «مهر خدمت» شهرداری شیراز، صحنه‌ای باشکوه از هم‌افزایی و همدلی میان ارکان مدیریت ارشد شهری بود؛ رویدادی که با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر، معاونان، مدیران، کارکنان و جمعی از خدمت‌گزاران نمونه مدیریت شهری برگزار شد و روایتگر سه نگاه مکمل به خدمت‌گزاری، توسعه پایدار و ارتقای سرمایه انسانی بود.

عشق بی‌قید و شرط شهردار شیراز به خانواده بزرگ مدیریت شهری 

محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز، با بیان سخنانی پرشور، از عملکرد سال ۱۴۰۳ شهرداری و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان تقدیر کرد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره به‌ویژه حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، با اشاره به اشتیاق خود برای دیدار با کارکنان، اظهار داشت: مشتاق دیدار شما بودم، مشتاقی که یک پدر نسبت به عزیزانش دارد. همه شما را دوست دارم و از صمیم قلب از زحمات شبانه‌روزی‌تان قدردانی می‌کنم.

اسدی همچنین با یادآوری خاطره شهید مجتبی وزیری از کارکنان فداکار آتش‌نشانی و نیز مرحوم فلاح از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، از حاضرین خواست برای شادی روح این عزیزان صلوات بفرستند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به روزهای سخت از جمله جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، بر ارائه خدمات شهری در شرایط دشوار تأکید کرد و گفت: در زمان جنگ، کار شهرداری تعطیل نشد. کارگران خطوط مترو، پاکبانان، سبزبانان و کارکنان همه پروژه‌ها به‌ویژه پارک آبی بزرگ شیراز و همه همکاران با وجود تمام خطرات، پای کار ایستادند.

وی تأکید کرد که این ایستادگی، نتیجه همدلی و تلاش جمعی بود.

دستاوردهای چشمگیر در حوزه‌های مختلف 

اسدی با اشاره به دستاوردهای قابل توجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: امروز شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و بیش از دو هزار پروژه در حال اجرا در سطح شهر داریم که این موفقیت‌ها حاصل تلاش همه شماست.

شهردار کلان‌شهر شیراز به اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف از جمله فنی و عمرانی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، شهرسازی و معماری و فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و از ساماندهی دروازه کازرون و انتقال بازار ماهی و میگو به‌عنوان نمونه‌ای از اقدامات مؤثر حوزه خدمات شهری یاد کرد.

کلیددار توسعه و پیشرفت کلان‌شهر شیراز افزود: در حوزه حمل‌ونقل، امسال مهرماه متفاوتی در زمینه ترافیک و حمل‌ونقل تجربه شد.

اسدی با اشاره به حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: برگزاری مناسبت‌ها و رویدادهای متنوع، از جمله اقدامات برجسته این حوزه بود.

وی از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها، مناطق یازده‌گانه و ادارات کل شهرداری تشکر کرد و گفت: اگر امروز شیراز زیباتر، سبزتر و امیدوارکننده‌تر شده، نتیجه تلاش شماست.

تأکید بر تکریم مردم و دوری از حواشی 

سکاندار مدیریت شهری شیراز با تأکید بر لزوم تکریم مردم و حفظ نشاط و امید در جامعه گفت: اولویت اول من و همه شما رضایتمندی مردم است. مدیر و کارمند شهرداری باید تحمل شنیدن حرف‌های مردم را داشته باشد و با گشاده‌رویی به نیازهای آنان پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه ما شأنمان چیزی نیست جز خدمت به مردم خاطرنشان کرد: قلمرو خدمت ما دل‌های مردم است و تا نفس داریم در راه خدمتیم و این تنها انتخاب ماست.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر این مطلب که حرف ما خدمت و عمل ما گام‌های استوار است، یادآور شد: سه سال پیش که مسئولیت شهردار شیراز به من واگذار شد، زمانی که حرف می‌زدیم ۹۰ درصد اعتماد نمی‌کردند، اما امروز عملکرد ما باعث شده حرفی را که می‌زنیم ۹۵ درصد تأیید کنند.

اسدی همچنین از همکاران خواست تا به‌جای حضور بی‌هدف در فضای مجازی، به یادگیری و ارتقای دانش خود بپردازند.

شیراز؛ شهری امیدوارکننده و پایدار 

این مقام ارشد شهری با بیان اینکه شیراز روزبه‌روز خاص‌تر، زیباتر و توسعه‌یافته‌تر می‌شود، افزود: این دستاوردها حاصل حضور شما، حمایت شورای شهر و لطف خداست.

شهردار شیراز همچنین از تمامی واحدهای شهرداری شامل مناطق یازده‌گانه، سازمان‌های دوازده‌گانه، ادارات کل و ۱۳ هزار کارکنان شهرداری تقدیر و بیان داشت: شما اقیانوسی از خدمات و فداکاری هستید و قدردانی من تنها قطره‌ای از این دریاست.

/پایان متن/