فرآیند واگذاری سازه‌های تبلیغاتی در شیراز که با هدف پوشش محتواهای فرهنگی به فرصتی برای درآمدزایی از طریق تبلیغ برندهای تولیدی و تجاری شده است با اعتراضات متعدد مواجه گشت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار طی هفته‌های اخیر طبق اخبار دریافتی یکی از نهادهای خاص که ستاد نماز جمعه نام دارد به منظور ترویج فرهنگ نماز و تبلیغات فرهنگی به طور مستقیم و غیرمستقیم با واسطه‌گری‌ها از شهرداری شیراز حدود ۴۰ تابلو بعضا دو وجهی درخواست می‌کنند که با موافقت متولیان وارد مرحله اجرا شده است.

در همین راستا با توجه به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه و نصب سازه‌ها و بکارگیری ظرفیت‌های موجود برای تبلیغات فرهنگی متأسفانه شاهد بهره‌برداری در قالب رونمایی از برندهای تجاری بر روی این تابلوها هستیم.

هر چند تبلیغات فرهنگی هم خود متولی دارد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برای اجرای این موضوع مسئولیت قانونی دارد اما شاهد پدیده چند دولتی شده‌ایم؛ در صورتی که نهادهای مذهبی می‌توانند مطالبات مطروحه را پس از گرفتن مصوبه در شورای فرهنگ عمومی جهت عملیاتی شدن به متولیان اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی تسلیم کنند.

با حادث شدن چنین اتفاقاتی که اعتراضات قابل توجهی در بر داشته است علی‌رغم ورود سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز که متولی اصلی این موضوع که تکلیف قانونی برای مدیریت تابلوهای تبلیغاتی دارد بخش قابل توجهی از تابلوها برچیده شد اما اخبار دریافتی، حاکی از تبلیغات تجاری مجدد بر روی همین سازه‌ها است.

به گزارش عصر کار، پاسخ چند روز پیش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز برای خبر تخصصی نقد تابلوهای تبلیغاتی که در این رسانه منتشر شد به توضیحاتی در رابطه با فرآیند واگذاری تابوها و قوانین این مهم پرداخته است.

در پایان با توجه به تلاش این رسانه برای برقراری ارتباط با خاطیان و گرفتن توضیحات لازم موفقيت‌آمیز نبوده است با رویکردی که پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار نسبت به تحکیم جایگاه ولایت فقیه و نمایندگان استانی دارد نیز تحقیقات تکمیلی این مهم آغاز خواهد شد تا پرونده اقدامات مذکور با اطلاعات درست علاوه بر قرار دادن در مسیر قانونی به آگاهی مقامات خاص مذهبی از جمله امام جمعه شیراز و همچنین سایر مسئولان در دستگاه‌های اطلاعاتی، نظارتی، اجرایی، امنیتی، قضایی، مجلس ملی و مجلس محلی برسد.

/پایان متن/