فرآیند واگذاری برخی تابلوهای تبلیغاتی در شیراز به افراد خاص خبرساز شد‌.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار طی اخبار دریافتی در ماه‌های اخیر ده‌ها تابلو تبلیغات محیطی در محدوده کلان‌شهر شیراز در حالی به برخی افراد خاص واگذار شده است که هنوز هیچ اطلاعات رسمی از نحوه واگذاری آن در دسترس نیست.

هر چند گفته می‌شود این تابلوها با هدف تبلیغات فرهنگی و طی تفاهم‌نامه‌ای واگذار شده است اما شواهد میدانی برخلاف این موضوع گزارش می‌دهد.

بر اساس این خبر به اطلاع شهروندان و جامعه بهره‌بردار این موضوع که کانون‌های تبلیغاتی و مشتریان این نوع از اطلاع‌رسانی‌ها اعم از صاحبان برند در واحدهای تولیدی و خدماتی و سایر کسب‌و‌کارها و حتی ارگان‌های دولتی و خصولتی هستند، می‌رساند که نحوه صدور مجوز و فعالیت در این حیطه از سوی شهرداری‌ها و راه‌وشهرسازی تعریف شده است و امکان فعالیت نیز باید طبق چارچوب قانون در سازوکار مزایده و ترک‌تشریفات باشد.

در همین راستا احتمال می‌رود با واگذاری غیرساختاری و یا احتمالا مشروط شبه‌قانونی علاوه بر کاهش توان رقابتی کانون‌های تبلیغاتی منجر به ورشکستگی و تعطیلی این بنگاه‌های اقتصادی بینجامد.

شایان ذکر است در سالیان گذشته در این رابطه رانت و انحصار و حتی رفتارهای صوری در این معاملات شکل می‌گرفت که تا حدودی مسئله مدیریت شده و شاهد کاهش زدوبندهای اقتصادی هستیم.

در واقع روال کار در حال حاضر به گونه‌ای است که شرکت‌ها از طریق شرایط قانونی از شهرداری‌ها در املاک و معابر عمومی مانند عرشه‌های پل، پیاده‌روها، حد میانی خیابان‌ها و بلوارها و دیگر بسترهای مستعد پس از دریافت مجوز اقدام به تبلیغات محیطی دارند و طبق ملاحظات فنی به دستگاه‌های متولی مانند شهرداری نیز عوارض ایجاد شده را به صورت نقدی و ریالی پرداخت می‌کنند.

بر اساس این گفته‌ها انتظار می‌رود شهرداری شیراز و سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز که از دستگاه‌های وابسته به این نهاد عمومی غیردولتی است به طور رسمی پاسخگوی ابهامات و سئوالات مطروحه باشند‌.

/پایان متن/