در متن کامل این جوابیه آمده است:
نمایشگاه فرش دستباف در تمام کشور یک نمایشگاه حمایتی محسوب میشود.
یکی از مهمترین هزینه های هر نمایشگاه ، بحث تبلیغات و اطلاع رسانی هست که میزان و حجم اون تاثیر زیادی در تعرفه واگذاری غرفه دارد. چنانچه تمامی ارگانها کلیه مساعدت های لازم در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه را در بالاترین سطح ممکن انجام بدهند، تعرفه نمایشگاه مسلما متعادل تر خواهد بود و در غیر این صورت مجری و غرفه دار هست که باید تمامی هزینه ها رو پرداخت کند.
متاسفانه تنها استانی که کمترین میزان حمایت در این خصوص در مورد نمایشگاه فرش دستباف وجود داره استان فارس هست که هر ساله با رایزنی های متعدد تنها تعداد بسیار محدودی تابلوی تبلیغاتی در اختیار این رویداد قرار میگیرد و عمده تبلیغات با پرداخت هزینه توسط مجری انجام میشود.
برای نمونه تبلیغات محیطی این نمایشگاه در استان های یزد و اصفهان و خراسان رضوی و کرمان و بسیاری از استان های دیگه به صورت کاملا حمایتی در نظر گرفته میشود ولی مجری نمایشگاه فرش فارس در همین دوره صرفا برای تبلیغات یک میلیارد هزینه نموده که خب عدد قابل توجهی محسوب میشه در صورتی که در استان های نامبرده همین حجم تبلیغات با ۱۰۰ تا نهایتا ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
به گزارش عصر کار این جوابیه در حالی منتشر میشود که در فرآیند برگزاری بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی فرش دستباف در شیراز برخی غرفهداران از مشارکت اندک بازدیدکنندگان به دلائل مختلف از جمله بارندگیها، هزینه بالای تعرفههای هر متر مربع از غرفهها و همچنین تبلیغات این نمایشگاه انتقاد کرده بودند.
بر اساس ارزیابی صورت گرفته این رسانه صرفنظر از مسائل سیاسی در رابطه با نحوه مدیریت حاکم بر این نمایشگاه باید گفت چه دلائل موثری بر افزایش میزان حضور بازدیدکنندگان تخصصی و عمومی در این فضاها در جهت دستیابی به اهداف و بازخورد مناسب میتواند وجود داشته باشد تا به صورت هدفمند در مسیر تامین منافع شرکتکنندگان و بخش خصوصی قرار گیرد.
در پایان هر چند صنعت فرش در ایران با بیتوجهی همراه است و نسبت به دهها سال پیش در وضعیت نابسمانی قرار دارد اما انتظار میرود تمامی مسئولان و بهرهبرداران به این صنعت اشتغالآفرین و ارزآور توجه بیشتری داشته باشند تا شرایط پویا و محرکی در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی نیز فراهم گردد.
/پایان متن/
Friday, 21 March , 2025