به گزارش پایگاه خبریتحلیلی عصر کار در هفتههای اخیر زمزمههایی مبنی بر اجرایی شدن یکی از پروژههای چالشبرانگیز شهری در کلانشهر شیراز بود که ذهنها را تا حدودی به تفکر و چرایی تعریف این طرح عمرانیترافیکی متمرکز کرد.
پروژهای که عملیات اجرایی آن همزمان با سفر وزیر کشور به شیراز آغاز شده است تا بر اساس اظهارات اخیر شهردار کنونی با اجرای این کریدور ارتباطی بتوان تا حدودی ترافیک شهر را به خارج از شهر و به کمربندی نیز منتقل کرد.
طرحی که به گفته برخی از افراد مطلع گفته میشود مربوط به مصوبات شورای اسلامی در دوره چهارم است به دلیل نداشتن توجیهات لازم فنی و مطالعاتی در گذشته از دستور کار خارج شد اما در این دوره تصمیم بر اجرایی شدن آن است که با پرسشهایی از سوی شهروندان و همچنین واکنش عضو و رئیس کمیسیون عمران و حملونقل و ترافیک شورای اسلامی در دوره پنجم مواجه گشت.
نواب قائدی در روزهای در واکنش به اجرایی شدن این پروژه طی اظهاراتی، کلنگزنی پروژه تونل ملل را یک فاجعه زیستمحیطی معرفی کرد و خواستار زدن مُهر تایید با انتشار مطالعات ترافیکی این طرح عمرانی شد.
همچنین این عضو سابق شورا در دوطبقه کردن خیابان وکلا و تعرض به محدوده باغات شیراز در امتداد این تونل را مردود اعلام کرد و خواستار توجه به نسل آتی و آینده شهر شد.
پیگیریهای عصر کار حاکی از آن است حتی یک مقام پیشین راهوشهرسازی هم که اشراف اطلاعاتی به پروژه مذکور دارد نسبت به نتایج و دلیل اجرایی شدن آن مخالفت و نقدهایی جدی دارد؛ نقدهایی که اگر به آن توجه نشود ممکن است در ادامه با توجه به محدودیت تعریض امتداد این پروژه تا خیابان وکلا به دلیل پهنههای ارزشمند باغات منجر به ایجاد ترافیک بیشتر و سلب آسایش عمومی شود.
بر اساس این گزارش خبری انتظار میرود با توجه به مطالبه برخی از اصحاب رسانه مبنی بر تاییدیه فنی و عمرانی پروژه در زمینه انتشار پیوست مطالعاتی طرح تونل ملل و برگزاری یک نشست خبری و اضطراری ویژه با کارشناسان منتقد اقدامات لازم انجام بشود تا افکار عمومی از این خدمات ارزشمند مدیریت شهری اقناع شوند.
/پایان متن/
Saturday, 5 October , 2024