مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که تا پایان شهریور امسال، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی تحویل داده خواهد شد.

سید علیرضا حمیدی در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس که با رویکرد بیان عملکرد یک هزار روزه دولت سیزدهم برگزار شد، با اشاره به عملکرد نهضت ملی مسکن روستایی در دولت سیزدهم، گفت: از ۳۳ هزار و ۴۴۲ متقاضی روستایی واجد شرایط معرفی شده به بانک، ۲۰ هزار و ۸۴۰ واحد در مرحله اجرای فنداسیون قرار گرفته و ۲۲ هزار و ۵۵۴ متقاضی اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند.

او افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۳۷ واحد روستایی در مرحله دیوار چینی، ۱۶ هزار و ۲۰۳ واحد در مرحله سقف و ۹ هزار و ۶۹۳ مورد در مرحله پایان کار قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد: تا پایان شهریور ۷ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی تحول داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان از مقاوم سازی ۲۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت: این رقم معادل ۶۸ درصد واحد‌های روستایی فارس بوده و با توجه به اقدامات خوب انجام شده در این بخش، دیگر نگران زلزله و خسارت‌های ناشی از آن نیستیم.

حمیدی در خصوص بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی آسیب دیده در حوادث هم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بازسازی ۴۶۸ واحد به اتمام رسید و ۵۹۳ واحد نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

او همچنین از تهیه ۶۴ طرح هادی روستایی و تهیه طرح بازنگری برای ۶۷۵ روستا در استان خبر داد و گفت: تهیه طرح هادی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان ۱۰۰ درصد تمام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: در استان سه روستا به عنوان پایلوت طرح منظومه‌های روستایی تعریف شده و ایجاد ۹ روستای گردشگری نیز مصوب شده است.

/پایان متن/