رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با بیان اینکه نگاه ما این است که برای سال آینده بتوانیم گندم را به خودکفایی برسانیم ، گفت: حتماً دولت محترم باید با تمام توان مطالبات گندمکاران را پرداخت کند.

محمد جواد عسگری طی تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ۲۲ مردادماه)  مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای  تامین امنیت غذایی در محصولات راهبردی از جمله گندم و ضرورت پرداخت مطالبات به حق گندمکاران، از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم با قید فوریت دستورات لازم را به مسئولان برای تامین و پرداخت الباقی مطالبات گندمکاران را صادر کند.

وی افزود: جا دارد از زحمات و تلاش‌های زارعین عزیز که در حوزه تولید گندم امسال نقش آفرینی خوبی داشتند تشکر کنیم. در حال حاضر حدود ۱۴۰ همت پول مربوط به ۹ و نیم میلیون تن گندمی می‌شود که گندمکاران به دولت تحویل داده اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: تاکنون ۶۲ همت پول به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ما به زمان کشت گندم در مناطق مختلف می‌رسیم بیان کرد: قطع به یقین کشاورزان عزیز ما نیاز جدی به نقدینگی برای خرید نهاده‌های بخش کشاورزی اعم از کود، بذر و سم دارند و اگر این منابع به موقع به دست کشاورزان نرسد حتماً با مشکل مواجه خواهیم شد. امسال اتفاق خوبی که رخ داد این بود که با افزایش قیمت گندم، تولید کنندگان ماموریت خودشان را به خوبی انجام دادند و تولید خوبی را لحاظ کردند.

عسکری تاکید کرد: نگاه ما این است که برای سال آینده بتوانیم گندم را به خودکفایی برسانیم بنابراین حتماً دولت محترم باید با تمام توان مطالبات گندمکاران را پرداخت کند تا انشالله مشکلاتی نداشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع سوخت موتورهای دیزل بخش کشاورزی بیان کرد: بارها در این زمینه تاکید کردیم و به رئیس جمهور هم نامه نوشته‌ایم و اذعان داشته‌ایم که هرچه سریعتر مشکل سوخت موتورهای دیزل بخش کشاورزی را حل کنند. متاسفانه دستگاه‌های متولی همکاری نمی‌کنند و تاکید داریم رئیس جمهور با جدیت به این مسئله ورود کرده و این مشکل را برطرف کند.

/پایان متن/