مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که این سازمان در راستای حمایت از محرومان، تاکنون احداث بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی جهش مسکن، عهده‌دار شده و فرآیند آن را شروع کرده است.

سید علیرضا حمیدی سه‌شنبه ۱۶ خرداد، با بیان اینکه در زمینه مسکن شهری، احداث واحدهای مسکونی ویژه محرومان را بنیاد مسکن عهده‌دار شده است، گفت: عمده طرح‌های ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق شهری، در قالب طرح نهضت ملی جهش مسکن قرار دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه مجموعا ساخت ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در فارس توسط بنیادمسکن دنبال می‌شود، گفت: از این تعداد؛ ۵۵۰۵ واحد مسکونی بنیادساز است و ۸۴۲۹ واحد، با مشارکت مردم احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: از مجموع واحدهای بنیادساز، ۳۱۵۲ واحد در شهرجدید صدرا، ۷۰۰ واحد در سلطان‌آباد، ۱۴۷ واحد در طرح نشاط شیراز، ۷۰۰ واحد در داراب، ۴۱۹ واحد در خُنج قرار دارد.

حمیدی با تاکید براینکه کیفیت بنا و حفظ جان مردم خط قرمز بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌هاست، افزود: ساخت و ساز با کیفیت و رعایت استاندارهای لازم از اولویت‌های اصلی این نهاد در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده و بر این اعتقاد هستیم که با ارتقاء کیفیت، می توان گامی بلند در راستای اصلاح ساختارهای اقتصادی و عمرانی برداشت.

او، شاخص‌های تامین مسکن شهری در استان را فراتر از متوسط کشوری دانست و با بیان اینکه بافت جمعیتی فارس از روستایی به شهری در حال تغییر است، گفت: نسبت ۲۵ درصد جمعیت روستایی به ۷۵ درصد جمعیت شهری بیانگر تغییرات جمعیتی و هشداری برای افزایش مهاجرت به شهرهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا چندی پیشتر در فارس نسبت جمعیتی حدود ۴۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۵ درصد جمعیت شهری بود.

/پایان متن/