رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: روحیه جنگنده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به حل مشکلات حوزه‌های مختلف این وزارتخانه به ویژه بهبود شرایط معلمان کمک می‌کند.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره معرفی رضامراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: دفاع از حقوق معلمان ملاک اصلی من برای رای به وزیر پیشنهادی است و البته وی را فردی با روحیه جنگندگی برای دفاع از حقوق معلمان می‌دانم که توانایی اداره وزارت آموزش و پرورش را دارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی معلمات شد و افزود: گروه‌های مختلفی در قانون تبدیل وضعیت معلمان حضور دارند که از جمله می توان به مبلغان طرح امین،‌ حق التدریسی‌ها و آموزگاران نهضت سوادآموزی اشاره کرد که باید برای ساماندهی این گروه‌ها برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه در هیچ دستگاه اجرایی به مانند وزارت آموزش و پرورش تعدد فعالیت قشرهای مختلف وجود ندارد، یادآور شد: معلمان به عنوان خانواده بزرگ کشور در این وزارتخانه،‌ دغدغه‌ها و درخواست‌هایی دارند و لزوم ثبات و آرامش برای این قشر از جامعه که در تربیت آینده سازان این مرز و بوم را بر عهده دارند، بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی توانایی در ساماندهی شرایط معلمان تصریح کرد: اگر آقای صحرایی توانایی انجام این کار را داشته باشد، قطعاً از وی حمایت و دفاع خواهیم کرد تا محکم و مقتدر گروهای مختلف در آموزش و پرورش را ساماندهی کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در مدارس کشور وجود دارد، یادآور شد: ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده و آسیب پذیر است و از وزیر جدید آموزش و پرورش انتظار می‌رود نسبت به ساماندهی مدارس و تجهیز آنها نیز اقدام کند.

/پایان متن/