مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که تاکنون بالغ بر ۴۰۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شده است.

محمودرضا طالبان در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور آنلاین رئیس جمهور برگزار شد، توضیح داد: فارس در طرح نهضت ملی مسکن باید ۱۵۰ هزار واحد احداث کند که عدد قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از راه و شهرسازی فارس، طالبان با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال عملیات اجرایی ساخت ۵۰ درصد از کل واحدهای پیش‌بینی شده باید آغاز شده باشد، گفت: در فارس ۴۳۹ هزار متقاضی ثبت نام کردند که ۱۴۷ هزار و ۲۵۵ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.

وی با اشاره به اینکه از بین کل متقاضیان ۵۷ هزار متقاضی مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را واریز کرده‌اند، گفت: تاکنون برای ۳۳ هزار واحد مسکونی، پروانه ساختمانی اخذ و در زمینه عملیات اجرایی برای ۱۸ هزار واحد فوندانسیون احداث شده است.

طالبان ضمن قدردانی از اهتمام استاندار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس، گفت: براساس آخرین رتبه بندی اعلامی، فارس در اجرای نهضت ملی رتبه ۱۴ و بین استان‌های بزرگ رتبه نخست را دارا است.

استاندار فارس نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات اجرایی شده در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: فارس خوشبختانه جهش قابل توجه در اجرای این طرح بین استان‌های بزرگ کشور داشته است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم با یادآوری اینکه پیگیری‌های مستمری برای اجرای هرچه بهتر نهضت ملی مسکن در فارس انجام شده است، گفت: ارتقاء ۱۳ رتبه‌ای جایگاه فارس در کشور مرهون زحمات همه مدیران و مسئولان اجرایی این استان است.

/پایان متن/