معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی، تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور را نیازمند حرکتی جهادی و یک نهضت عمومی دانست.

محسن ربانی‌زاده در جلسه ستاد نهضت مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال با اشاره به جایگاه و ارزش و اهمیت منابع طبیعی، گفت: حفظ، حراست و استفاده مطلوب از منابع طبیعی به عنوان میراث ارزشمند گذشتگان بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه ما در بهره برداری بهینه از این منابع باید تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری­تحلیلی عصر کار به نقل از منابع طبیعی فارس، ربانی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال (مهار تورم و رشد تولید) و نیز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، گفت: اجرای این طرح همگانی مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و مردم است.

او با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از دغدغه های مهم مسئولان منابع طبیعی بوده و باید به بهترین شکل عملیاتی شود، افزود: منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه در جامعه مطرح است و باید در امر حفاظت و توسعه آن سهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن یادآوری اینکه از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهان ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد اما این اقلیم‌ها از جهت تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیر هستند افزود: همه باید در جهت جلوگیری از تخریب این عرصه ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به سهم استان فارس در کاشت ۲۰ میلیون اصله درخت، گفت: این رقم معادل ۸ درصد کاشت درخت در کشور بوده و برای کاشت این تعداد درخت نیازمند برنامه ریزی منسجم ودقیق بویژه مشارکت اقشار جوان و دانش آموزان هستیم.

ربانی زاده با تاکید بر توجه به ظرفیت اشتغال آفرینی و ایجاد شغل با ملاحظه بر منابع طبیعی و حفاظت از پوشش های گیاهی موجود گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و تحلیل منابع آبی یقینا روند صنعتی شدن و ایجاد اشتغال با معضلات اجتماعی بزرگی روبرو خواهد شد.

این مقام مسئول در فارس با اشاره به تخریب عرصه های منابع طبیعی و مشکلات جدی این حوزه در فرآیند صنعتی شدن، گفت: با نگاه جدی‌تر به مباحث زیست محیطی و نهادینه کردن این موضوع در تمامی سطوح و بخش‌های مختلف می توان در مسیر حفاظت از محیط‌زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و تداوم نسل‌های آینده امیدوار بود.

/پایان متن/