استاندار فارس در مراسم تکریم ایتام تحت پوشش خیریه آبشار عاطفه‌ها به ضرورت حمایت از موسسات خیریه فعال در حوزه ایجاد اشتغال تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم تکریم ایتام تحت پوشش بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برپا گردید، اظهار داشت: عزیزان مسئول و فعال در بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در حقیقت پا جای پای مولای متقیان و امیر مومنان امام علی علیه السلام گذاشته‌اند چراکه در راستای کمک به ایتام و نیازمندان نهایت سعی و تلاش خود را انجام داده و می‌دهند و از این جهت تلاششان جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده عالی دولت در فارس بیان داشت: اینکه عزیزان فعال در خیریه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها تلاش کرده‌اند سه هزار مهرجو و یتیم را تحت پوشش خود در آورده‌اند یا ۲۳ شعبه را در شهرستان‌های فارس ایجاد کرده‌اند جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر ارشد فارس در ادامه تاکید کرد: استانداری در جهت حمایت از کار خیر و کمک به خیریه‌های پرتلاش همراهی خواهد کرد و با توجه به اینکه در سال جدید فارس در راستای توسعه اشتغال مکلف به ایجاد مقادیر قابل توجهی شغل شده است حتما با بهره‌وری از قوانین حمایتی در کنار عزیزان خیریه‌ها قرار خواهیم گرفت و تلاش می‌کنیم تا امر اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند و تحت پوشش حتی توسط خیریه‌ها و نهادهای حمایتی دنبال شود.

استاندار فارس افزود: از تبصره ۱۶ در رابطه با اشتغال به کسانی که قصدشان اشتغالزایی است کمک می‌کنیم.

وی افزود: به خیریه‌ها و شرکت‌ها و مراکز تولیدی که به امر اشتغال اقدام کنند تسهیلاتی را به مدیران عامل این موسسات می‌دهیم و آن‌ها هم لیست افراد به کار گرفته شده از جمله مددجوها و افراد تحت پوشش را به ما ارائه می‌دهند.

دکتر ایمانیه خاطرنشان کرد: هدف ابن است که اگر تسهیلاتی به موسسات و بنگاه‌های کاریابی داده شود به نوعی نباشد که بانک‌ها تسهیلات را دریافت کنند و دریافت‌کنندگان وام‌ها بدهکارتر از قبل شوند و بانک‌ها پول آنان را نگه دارند بلکه هدف این است که تسهیلات اشتغال به طور مستقیم در اختیار نیازمندان این وام که قصدشان اشتغال است قرار گیرد و نباید فرصت سوء‌استفاده فرد یا موسسه‌ای که قرار بوده تسهیلاتی به افراد بدهد و امتیازات تبصره ۱۶ را دریافت کرده اما اقدامی نکرده نیز فراهم شود.

ایمانیه همچنین گفت: دولت در زمینه ازدواج و تسهیلات بانکی، اشتغال، فرزندآوری، اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و حمایت همه‌جانبه از اقشار محروم برنامه دارد و ما هم تلاش خواهیم کرد که در استان فارس در رابطه با این مسائل اتفاقات خوبی بیفتد و اعتبارات و امکانات لازم در این زمینه را فراهم کنیم.

استاندار فارس در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت از خیریه‌های استان گفت: تلاش خود را برای پیگیری امور خیریه‌ها انجام می‌دهیم و امیدواریم در این شب‌های پرفیض قدر و رمضان مقدرات مردم فارس به خوبی رقم بخورد و ماهم بتوانیم خدمتگزار شایسته‌ای برای شما مردم شریف باشیم.

/پایان متن/