مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس از افتتاح یک مؤسسه حقوقی تخصصی برای کارمندان و نهاد شهرداری برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

سید علی سیدنصیری در نشست خبری با بیان اینکه تاکنون چارت سازمانی مصوب در سازمان همیاری شهرداری‌های کشور وجود نداشته است، گفت: در حال پیگیری و تصویب یک چارت مشخص هستیم و به زودی این چارت برای پیگیری بیشتر امور به شهرداری‌های استانی کل کشور ابلاغ خواهد شد.

او با یادآوری اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها، وظیفه توانمندسازی و خودکفایی شهرداری‌ها را عهده‌دار است، گفت: در حوزه عمرانی، این سازمان هفته آینده عملیات اجرایی یک بیمارستان را با اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد تومان، از هفته آینده آغاز می‌کند.

سیدنصیری گفت: در حوزه فناوری همچنین در شش حوزه کاری تفاهم نامه اولیه با شهرداری منعقد شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هوشمند سازی پارکینگ‌ها به ویژه هوشمندسازی میادین میوه و تره بار و بازارچه‌ها است و باتوجه به اینکه در قیمت گذاری شیوه‌های سنتی و با نرخ متفاوت اعلام می‌شود هوشمندسازی در این حوزه در دستور کار قرار گرفت، چرا که این موضوع معضلی است که در سراسر کشور با آن مواجه‌ایم.

او تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری در حال پرداخت بیشترین هزینه حمل و نقل و بار بوده، نیاز است هوشمند سازی اولویت اول کار شهرداری باشد.

سیدنصیری با یادآوری اینکه از ۱۲۰ شهرداری فارس، ۸۴ شهرداری سهامدار سازمان همیاری بوده و این سازمان موظف به کمک رسانی در برخی امور نظیر تأمین نیرو است، گفت: جذب ۱۳۰۰ نفر در شهرداری‌های استان در حال انجام است که این جذب برای بیش از ۶۰ درصد شهرداری‌ها خواهد بود.

او با بیان اینکه اجرای آسفالت پلیمری از اقدامات این سازمان در نقاط مختلف است، گفت: شهرداری رسالت سنگینی بر عهده دارد و معتقدم این نهاد حتی در سفره مردم نسبت به دولت بیشتر دخیل است، چرا که حتی در جذب بودجه هم شهرداری‌ها جذب اعتبارات بیشتری نسبت به برخی دستگاه‌های اجرایی داشته و از نظر مالی نیز در جایگاه بالاتری قرار دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس گفت: می‌توان گفت که در حوزه خدمات رسانی هم شهرداری با ارائه بیش از ۳۵۹ خدمت در صدر خدمات رسانی قرار دارد و این نهاد به تنهایی بیش از ظرفیت وزارتخانه‌هایی همچون بهداشت و درمان و یا دستگاه‌های خدمات رسانی همچون نیروی انتظامی و حتی دادگستری نیز در حال خدمت رسانی به مردم است.

سیدنصیری با اشاره به تلاش این سازمان برای ایجاد دفاتری در دانشگاه علمی کاربردی برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و حمایت از نخبگان، از افتتاح یک مؤسسه حقوقی تخصصی برای کارمندان و نهاد شهرداری برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

/پایان متن/