رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان "بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به تکلیف خود در پرداخت وام مسکن عمل کردند" گفت: در نهضت ملی مسکن باید برای مردم توضیح دهیم که تاکنون چه کاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی‌کوچی اظهار کرد: با توجه به این‌که ۱۴ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن گذشته باید برای مردم توضیح دهیم که تاکنون چه کاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه در حوزه تأمین زمین به خوبی عمل کرده و برای ۲ میلیون واحد مسکونی زمین آماده است، افزود: اما در زمینه ساخت واحدهای مسکونی که به تسهیلات بانکی مرتبط بوده رضایت نداریم.

وی ادامه داد: بانک‌ها مکلفند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال اول به حوزه مسکن تسهیلات پرداخت کنند که متاسفانه جز بانک مسکن سایر بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند، این به معنی نبود اراده جدی در بانک در حوزه تسهیلات مسکن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدواریم در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور، بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن شوند چراکه مردم ثبت نام و آورده اولیه خودشان را نیز واریز کرده‌اند، اگر  مشکلات تسهیلات بانکی حل شود شاهد نتیجه گرفتن قانون جهش تولید مسکن خواهیم بود.

/پایان متن/