قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک ایران معتقد است در برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی استان فارس ١٢ تخلف صورت گرفته و بر اساس این تخلفات مجمع کشتی باید باطل شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از ایلنا، امید نوروزی در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه مجمع کشتی پس از هفت ماه با برنامه ریزی و مهندسی انتخابات توسط فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: برخی از افراد در مجمع کنار گذاشته شده و افرادی وارد مجمع شده‌اند که جایگاه آنان در مجمع نبوده است.

وی ادامه داد: مجمع اول باطل شد چون اعضا به حداکثر نرسید اما بعد از حدود ٣٠ دقیقه مجمع دوم  را برگزار کردند و افرادی که از قبل انتخاب شده بودند، رای آوردند.

نوروزی تصریح کرد: نمایندگان دانشگاه، بسیج، شهرداری، آموزش و پرورش و … در این مجمع رأی داده و ١٣ عضو مجمع که شامل رؤسای هیأت‌ها و اعضای مجمع با این انتخابات مخالف بوده‌اند.

مجمع نمایندگان فارس مخالف این مجمع بود

 نوروزی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان فارس نیز مخالف این مجمع بوده، گفت: نمایندگان فارس طی تماس با وزیر ورزش خواهان باطل شدن این مجمع به علت ١٢ تخلف در برگزاری انتخابات صورت گرفته بوده اند.

​او ادامه داد: این مجمع برای چهار سال است و اگر این افراد به هیأت کشتی آورده شوند نمی‌توانند مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنند زیرا آنان توانایی و آگاهی در این حوزه ندارند.

قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک معتقد است که فارس جایگاه ویژه ای در کشتی ملی داشته و همواره توانسته بیشترین امتیازات را کسب کند اما با این روند  کشتی فارس به ناکجا آباد خواهد رفت.

علیرضا دبیر نمی‌خواهد کشتی فارس رشد کند

او ادامه داد: علیرضا دبیر نمی‌خواهد کشتی استان فارس رشد کند یا امثال امید نوروزی در کشور مطالبه گر کاستی‌های کشتی باشد لازم به ذکر است که این رویه مسیر مناسبی نیست و اگر اینگونه باشد طی سال‌های آینده دیگر نماینده‌ای از فارس در تیم ملی کشتی نخواهد بود.

نوروزی معتقد است هیأت کشتی فارس هیچ چیزی ندارد که متعلق به خود هیأت باشد و چیزی بیش از دو میلیارد نیز از اداره کل ورزش و جوانان بستانکار است.

وی افزود: طی چهار سال گذشته ١۴٠ مدال توسط کشتی گیران کشور کسب کرده‌اند و فارس دارای جایگاه ویژه ای در حوزه کشتی داشته است.

این قهرمان المپیک ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیارد در هیأت کشتی فارس هزینه شده اما اعتباری که اداره کل ورزش فارس به هیأت کشتی پرداخت کرده است کمتر از ٢٠٠ میلیون تومان بوده است.

به گزارش عصر کار این فرآیند در حالی است که با وجود مکاتبات و تماس‌های تلفنی برخی از نمایندگان مجلس با وزیر ورزش و جوانان اما هنوز پاسخی شفاف به صورت رسمی در اختیار رسانه‌‌های منتقد گذاشته نشده است که پیش‌بینی می‌شود اگر تخلفات پس از بررسی دستگاه‌های نظارتی محرز شود و برخورد جدی در چارچوب قانون با متخلفان نشود احتمال سئوال یا استیضاح وزیر مربوطه با وجود داشته باشد؛ در این راستا رسانه عصر کار تا به نتیجه رساندن اجرای نص صریح قانون حامی جامعه ورزشی کشتی خواهد بود.

/پایان متن/