رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از برگزاری همایش استانی شروع سال زراعی و کشت پاییزه در استان فارس با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و تمامی مدیران شهرستانی در شهر شیراز خبر داد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شروع سال زراعی در سراسر استان‌های کشور باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام بپذیرد، مطرح کرد: در راستای تامین نیاز مصرفی محصولات کشاورزی بایستی بر اساس اولویت‌های مرتبط با امنیت غذایی کشت‌ها انجام بپذیرد.

عسکری تولید گندم مورد نیاز کشور را ضروری دانست و در این باره گفت: امنیت ملی ما به امنیت غذایی گره خورده است و با توجه به جایگاه فارس در بخش کشاورزی انتظار داریم که این استان نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد در تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور نیز نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه در زمینه امنیت غذایی کشور، ادامه داد: طبق برنامه‌های راهبردی کشور نیازمند خودکفایی در تولید برخی از کالاهای اساسی هستیم که در این راستا بایستی با حمایت از کشاورزان و تخصیص یارانه‌های دولتی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین با حمایت از شرکت‌های بیمه کشاورزی و متعهد نمودن آن‌ها نیز در تامین امنیت تولید محصولات کشاورزی و پشتیبانی از کشاورزان، شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم نماییم.

وی از برگزاری همایش استانی مرتبط با تولید در بخش کشاورزی با حضور مدیران ملی و استانی و همچنین شهرستان‌ها در شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: در این همایش که با حضور معاون وزیر در امور زراعت و همچنین مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی در روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریورماه برگزار خواهد شد نسبت به چگونگی پیشبرد فرآیند اجرایی کشت پاییزه و شروع سال زراعی در استان فارس با جدیت این موضوع را دنبال نماید.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که همچون سال‌های گذشته در رفع موانع تولید بخش کشاورزی با حمایت‌های قانونی و اختیاراتی که دارد، نقش‌آفرینی کند و سال زراعی بهتری را در کنار خانواده بزرگ کشاورزی رقم بزند.

/پایان متن/