رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از تخصیص نهاده‌های دامی و برآورد اولیه کمک‌های دولتی به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان داراب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در پی خسارات سیلاب در سامانه بارشی اخیر به دامداران شهرستان داراب با پیگیری نماینده مجلس و مسئولان جهاد کشاورزی استان و شهرستانی پس از بررسی میدانی خسارت سیل برای جبران بخشی از خسارت دامداران، میزان ۸۰۰ تن نهاده‌های دامی به شهرستان داراب تخصیص یافت.

محندجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در این رابطه با بیان اینکه سیلاب اخیر به برخی از روستاهای این منطقه آسیب جدی وارد کرد، اظهار داشت: مکان‌یابی نامناسب برخی از روستاها و در مسیر رودخانه‌ها واقع شدن این ساخت‌وسازها در سیلاب اخیر باعث شد تا آسیب جدی به بخش کشاورزی و دامپروری آن‌ها وارد شود.

وی افزود: در همین راستا با بازدیدهای میدانی انجام شده و برآورد تخمینی خسارات وارده درصدد اجرایی کردن کمک‌های اولیه به تولیدکنندگان در عرصه دامی و همچنین کشاورزی در روستاهای سیل‌زده هستیم.

عسکری با تاکید بر اینکه اولین محموله این نهاده‌ها در روز گذشته وارد شهرستان شد، تصریح کرد: در راستای کمک و کاهش آسیب‌های وارده به تولیدکنندگان با هماهنگی‌های صورت گرفته به میزان ۸۰۰ تن نهاده دامی بین دامداران خسارت دیده شهرستان توزیع خواهد شد که در روز گذشته انجام گرفت.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان کمک‌های دولتی در زمینه خسارات وارده اخیر به بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: تاکنون کارشناسان برآورد اولیه را از میزان خسارات وارد شده انجام داده‌اند اما برای تعیین میزان دقیق آن باید بررسی بیشتری صورت بگیرد تا بتوان جبران خسارت را با اعتبارات ویژه دولتی مربوط به حوادث طبیعی به شکل بهتری انجام داد.

/پایان متن/