نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در حوزه انتخابیه و شهر دبیران به اهمیت توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته جهت ایجاد عدالت و پیشرفت همه‌جانبه این مناطق در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی کشور و مجلس یازدهم تاکید کرد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر امام جمعه شهر دبیران و دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با تاکید بر اهمیت توسعه در این منطقه، مطرح کرد: مجلس یازدهم در رابطه با مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته نگاه ویژه‌ای دارد.

وی در رابطه با اهمیت پروژه‌های توسعه‌ای منطقه دبیران، گفت: تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی در رابطه با تامین آب شرب، ساخت درمانگاه و مدرسه شبانه‌روزی، ایجاد شهرک صنعتی و شهرک گلخانه‌ای، ارتقاء منطقه به بخش، تأمین اعتبارات لازم در زمینه ساخت مقبره یادواره شهدای گمنام و برنامه‌های فرهنگی، تخصیص اعتبارات اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر به ویژه بانوان در زمینه تولید محصولات صنایع‌دستی و قالیبافی و چندین طرح و برنامه عمرانی دیگر از جمله اقدامات انجام شده و در دست انجام است که با بهره‌برداری از آن علاوه بر محرومیت‌زدایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان باعث امیدآفرینی اقشار مختلف مردم خواهد شد.

نماینده داراب و زرین‌دشت اضافه کرد: به دلیل نبود درآمدهای پایدار در شهرهای کوچک از اعتبارات خاص در دست نمایندگان هم در سال گذشته و هم در سال جاری به میزان قابل توجهی به شهرداری کمک خواهیم کرد تا شاهد تکمیل پروژه‌های عمرانی مختلف در سطح شهر باشیم.

عسکری در ادامه گفت: بایستی نگاه و رویکرد سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته حاکم باشد و در این زمینه امنیت لازم جهت جذب سرمایه‌های خرد و کلان فراهم باشد تا در کنار اعتبارات محدود دولتی بتوانیم در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای به ویژه عمرانی و خدماتی در انجام تعهدات پیشگام باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان تندگام، امام جمعه دبیران هم در این نشست به ظرفیت‌های بومی این منطقه اشاراتی داشت و به فراهم بودن شرایط توسعه از نظر زیرساخت‌ها و انرژی و همچنین مستعد بودن این محدوده جغرافیایی جهت ایجاد واحد‌های تولیدی نظیر سردخانه و سورتینگ محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد.

شهردار دبیران هم در این نشست با بیان اینکه در شهرداری‌های کوچک با توجه به نبود درآمدهای پایدار و مشکلات اقتصادی انتظار کمک از منابع اعتباری ملی و استانی داریم، گفت: تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و کمک‌های دولتی در زمینه در اختیار گذاشتن تجهیزات و ماشین‌آلات جهت انجام پروژه‌های راه‌سازی از مهم‌ترین مطالبات شهرداری است که امیدواریم در این زمینه مساعدت شود.

ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در شهر دبیران و حل مشکلات مربوط به تامین آب و تسهیل در فرآیند صدور مجوزهای قانونی جهت ایجاد شهرک گلخانه‌ای بخش کشاورزی از دیگر موارد مطرح شده این نشست بود که توسط شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر دبیران و تولیدکنندگان بیان شد.

/پایان متن/