نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بایستی به مطالبات مردمی و لحاظ کردن عدالت در ارائه خدمات پزشکی توجه ویژه بشود، گفت: با توجه به فقدان اراده لازم در جهت رفع مشکلات، چاره‌ای جز استفاده از اهرم‌های مشروع و قانونی مجلس برای پاسخگو کردن مجموعه مدیریتی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باقی نمی‌ماند.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم توسعه متوازن خدمات سلامت در مناطق محروم، باعث کمبود شدید پزشک متخصص، پزشک عمومی و‌ تجهیزات پزشکی شده است.

وی افزود: نبود اراده لازم و نیز عدم اهتمام جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رفع نیازهای درمانی یک‌سال اخیر شهرستان‌های داراب و زرین دشت، کمبود شدید متخصص در رشته‌های مختلف درمانی از جمله طب اورژانس، بیهوشی، قلب و عروق، یورولوژی، زنان و زایمان، جراحی عمومی و همچنین پزشک عمومی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دو شهرستان داراب و زرین‌دشت را ایجاد نموده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود یا وجود تجهیزات پزشکی قدیمی و مستهلک نیز از جمله مشکلات مراکز درمانی دو شهرستان داراب و زرین دشت است، تصریح کرد: مسئولان بهداشت و درمان استان فارس حتی تلفن فرمانداران حوزه انتخابیه اینجانب، که نمایندگان عالی دولت در دو شهرستان هستند را نیز پاسخگو نیستند.

در این خصوص لازم است وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پاسخگوی مشکلات و شیوه‌های مدیریتی مدیران زیرمجموعه خود باشد.

عسکری عنوان کرد: عدم جدیت وزارت بهداشت در اجرای درست و دقیق قانون عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی باعث شده تا متخصصان مشمول سهمیه مناطق محروم به محل خدمت تعهدی خود مراجعه ننموده و مناطق محروم و کم برخوردار کشور همواره با کمبود متخصص روبرو باشند که آسیب اصلی آن متوجه مردم جامعه است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: پایین بودن میزان پذیرش متخصصان و عدم اراده وزارت بهداشت در جبران این موضوع، علی رغم وعده‌ها و قول‌های داده شده شخص دکتر عین اللهی، باعث شده تا سهم استان پهناوری همچون فارس با بیش از ۴۰ بیمارستان شهرستانی، که روزگاری به قطب پزشکی کشور معروف بود در بعضی از رشته‌ها تنها دو‌ پزشک متخصص در سال باشد.

وی ادامه داد: کمبود شدید و‌ مداوم دارو‌ها خصوصا داروهای بیماران خاص و داروهای بیماران سرطانی و صعب العلاج و افزایش پرداختی‌ها از جیب مردم باعث شده تا مردم بیش از پیش نسبت به عدم وجود اراده لازم در خصوص پیگیری موضوع در سطح استانی و ملی ناامید شوند و روز به روز بر حجم نارضایتی ها از حوزه سلامت اضافه شود تا جایی که ائمه محترم جمعه نیز مجبور به انعکاس مشکلات این حوزه از تریبون مقدس نماز جمعه شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عدم پرداخت مطالبات به حق مدافعان سلامت و نیز نابرابری در پرداخت‌های سطوح مختلف شاغلان بهداشتی و درمانی کشور و استان فارس از جمله مواردی است که علی‌رغم قول‌های وزیر بهداشت به نمایندگان مردم تاکنون محقق نشده است، تصریح کرد: لذا با توجه به موارد و ایرادات مطرح شده و فقدان اراده لازم در جهت رفع آن‌ها، چاره‌ای جز استفاده از اهرم‌های مشروع و قانونی مجلس شورای اسلامی برای پاسخگو کردن مجموعه مدیریتی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باقی نمی‌ماند و در استیفای حقوق حقه مردم شریف داراب و زرین‌دشت از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

عسکری در پایان ‌خاطرنشان کرد: وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید پاسخگوی موارد مطرح شده و مشکلات حوزه سلامت باشد که این موضوع از این هفته در دستور کار قرار می‌گیرد.

/پایان متن/