امام جمعه شیراز گفت: سوء استفاده سیاسی از یک مسئله فرهنگی خیانت است، برخی‌ها مسئله حجاب را که از نظر فرهنگی مهم است دستاویز کار سیاسی و استفاده ابزاری می‌کنند که این خیانت است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز به سوء استفاده برخی از جریان‌های سیاسی در بحث حجاب و عفاف اشاره و گفت: برخی با ظاهر متدینانه، هنجارشکنی را برای پرکردن صندوق رای خود، توجیه می‌کنند، برخی‌ها مسئله حجاب را که از نظر فرهنگی مهم است دستاویز کار سیاسی و استفاده ابزاری می‌کنند که این خیانت است.

او به مبحث مراقبت اجتماعی به ویژه در مسئله عفاف و حجاب اشاره و گفت: وقتی دقت می‌کنیم در ادیان الهی و تمدن‌های بشری می‌بینیم که خانم‌ها همیشه پوشش داشتند، نه اینکه اسلام آمده بگوید پوشش داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: از نظر تاریخی آثار پوشش خانم‌ها در تمدن‌ها و ادیان موجود است، در آیین زرتشتی ایران قبل از اسلام نیز زنان پوشش خاصی داشته‌اند و حجاب یکی از مشترکات ادیان است؛ اگر کسی شعار بی حجابی یا بدحجابی بدهد خارج از همه ادیان است، نمی‌تواند خود را متدین خودش فرض کند.

آیت‌الله دژکام گفت: از نگاه علوم اجتماعی نیز بی حجابی یک هنجارشکنی است به ویژه در جامعه ما که بی هیچ تردیدی مطابق نظرسنجی‌های علمی اکثریت قاطع جامعه معتقد به لزوم اصل حجاب هستند.

او گفت: همه عالمان علوم اجتماعی بر این باورند که اگر اکثر قاطع باور به یک مسئله دارند، شکستن آن هنجارشکنی است، لذا هنجارشکنی آثار بدی خواهد داشت و اگر در یک فضای هنجارشکنانه اکثریتی که احساس می‌کند عقیده و باور و سنتش شکسته می‌شود بخواهد واکنش نشان دهد چه می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه عده‌ای در حال کنترل متدینین هستند، گفت: اگر هنجار شکنی کنترل نشود، برای جامعه مطلوب نخواهد بود.

آیت‌الله دژکام به سوء استفاده برخی از جریان‌های سیاسی هم اشاره و گف: برخی از جریان‌های سیاسی می‌گویند آب گل آلودی هست تا ماهی بگیریم و این رنج آور است.

او گفت: استفاده ابزاری از حجاب برای رقابت‌های سیاسی یک خیانت است که روز قیامت جوابش را نمی‌توانند بدهند. اینکه یک نفر با ظاهر متدینانه هنجارشکنی دیگران را توجیه کند، چون می‌خواهد صندوق رای را به نفع خود پر کند این خیانت است لذا این انگیزه، انگیزه غلطی‌ست و باید مراقب باشند آن‌هایی که در عرصه سیاست، فعال هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ما نه مانع فعالیت سیاسی هستیم نه از رقابت بدمان می‌آید، اما استفاده ابزاری از مسائلی مانند حجاب یک خیانت به بشریت است و کسی این خیانت را نکند که نمی‌تواند در روز قیامت جواب دهد.

آیت‌الله دژکام گفت: برخی از جریان‌های مخالف دینداری که این تلاش مذبوحانه را برای شکست ارزش حجاب انجام می‌دهند باید حواسشان باشد عِرض خود می‌بری و زحمت ما میداری! صد سال هم این کار را بکنند فطرت بشر نمی‌گذارد که آن‌ها موفق شوند، چرا که این مسیر مسیر الهی است و دستور به حجاب هم دستور خداوند عالم است و در مقابل خدا ایستادن هیچ فایده‌ای برای آن‌ها ندارد.

او گفت: در جنگ ترکیبی که با دشمنان خدا و اسلام قرار گرفتیم گاهی تلاش برخی از افراد اینست که اولویت‌ها را تعییر دهند، اما ما می‌دانیم حجاب نه تنها مهم است که اتفاقا اولویت هم هست و فوریت هم دارد، اما اینکه برای ما موضوع بسازند و امسال که مسئله اصلی، تولید دانش بنیان و اشتغالزایی است یک بارگی تبدیل کنند که همه مسئله ما گویی صحبت در رابطه با حجاب است و دیگر اولویت‌ها فراموش شود، این تغییر دادن اولویت‌هاست. به نظر می‌آید دست‌های مرموزی در کار است ضمن اینکه دستگاه‌های فرهنگی و دیگران وظیفه دارند و تعطیل بردار نیست ما مردمی هستیم که ایستاده‌ایم تا استکبار جهانی را در همه مواضعی که در برابر ارزش‌های ما گرفته است بزنیم زمین و خورد کنیم.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز امروز ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و اعیاد پیش رو، گفت: با گرانی فعلی، عده‌ای از خانواده‌ها امکان تهیه گوشت به اندازه‌ای که باید را ندارند و لذا هر کس توانی دارد و می‌تواند قربانی کند به ویژه حاجیانی که در حج واجب بوده خوب است کخ در عید قربان، قربانی کنند.

آیت‌الله دژکام خواستار فعال سازی ظرفیت‌ها در شهرک صنعتی شیراز در سال «تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان» شد و گفت: مجموعه پتروشیمی در فارس جزو صنایع مادر کشور محسوب می‌شود؛ یعنی هر چه در عسلویه تاسیس شده کارشناسان از شیراز رفتند. توقع این است که توسعه این مجموعه متناسب با توانمندی و سابقه فارس مدنظر باشد.

/پایان متن/