نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با حمایت‌های بیشتر از مراکز تولیدی به ویژه روستاها و آماده سازی زیرساخت ها، زمینه را برای تولیدات گسترده تر آماده کرد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت کشاورزی در رونق و آبادانی جامعه، گفت: اسلام بر فضیلت کشاورزی و منزلت کشاورزان، تأکیدات و توصیه‌های فراوانی دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایات متعدد از سوی ائمه اطهار (ع) در باب اهمیت مسئله کشاورزی افزود: در این راستا امام صادق (ع) کشاورزی را کیمیای بسیار بزرگ دانسته اند.

رضایی کوچی عنوان کرد: پیامبر گرامی (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز خود به زراعت و درخت کاری مشغول بودند و مردم را نیز بدان تشویق و ترغیب می‌کرددند.

وی با اشاره به سخن رهبری انقلاب در لزوم توجه به مسئله کشاورزی، عنوان کرد: رهبری انقلاب فرمودند دستگاه کشاورزی برای کشور بسیار مهم است چون امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پرجمعیت و دارای هدف‌های بلند، بسیار مهم است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» بهره‌وری کشاورزی در راستای توسعه پایدار با آگاهی از نیازهای کشور به محصولات کشاورزی و فراورده‌های دامی باید با برنامه‌ریزی دانش محور و اهتمام فوق العاده‌ای صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: باید با حمایت‌های بیشتر از مراکز تولیدی به ویژه روستاها و ایجاد اتحاد و همدلی مسؤولان و بهره‌برداران زمینه را برای تولیدات گسترده‌تر آماده کرد.

رضایی کوچی در پایان اقدامات شایسته و تلاش‌های خالصانه کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان فداکاری که سربازان خط مقدم رونق اقتصادی هستند را ارج نهاد.

/پایان متن/