رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: مدنظر است در استان فارس محصولات باکیفیت و ارگانیک کشاورزی و با نظارت درجه‌بندی، بسته‌بندی و در قالب یک فضای پایلوت حمل و نقل هوایی صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد عسکری در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کشورهای پیرامون ما به محصولات کشاورزی ما علاقه‌مند هستند، تصریح کرد: اگر فضا برای خبرگان این بخش ایجاد و بسترسازی شود و بروکراسی اداری نیز حذف شود به فضای مطلوب و ارزآوری در این زمینه می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در بخش کشاورزی هزینه کنیم یقین بدانیم که در حوزه بهداشت و درمان نیاز به هزینه های زیاد نیست، اضافه کرد: از طرفی اشتغالی که بخش کشاورزی ایجاد می کند به مراتب بهتر  و مهم‌تر از حوزه های دیگر است و ارزش افزوده که بخش کشاورزی دارد قطعاً به مراتب با اهمیت است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مباحث مهم جوامع بشری است و به امنیت ملی گره خورده است، بیان کرد: شرایط فعلی دنیا نشان می‌دهد که اگر در حوزه امنیت غذایی تلاش نشود حتما عقب‌ماندگی به همراه خواهد داشت و در راستای تولید بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار جامعه سالم یقیناً باید بحث امنیت غذایی را جدی گرفت.

وی از آماده شدن طرح امنیت غذایی در قالب ۱۵ بند در این کمیسیون نیز سخن گفت و افزود: به زودی این طرح در کشور عملیاتی می‌شود.

عسکری با بیان اینکه در طرح امنیت غذایی گیرها، دست‌اندازها و بروکراسی‌های اداری احصا شده تا هیچ بهانه‌ای برای تولید نباشد، افزود: قانون دیگری که در کمیسیون کشاورزی پیگیری شده بحث شورای قیمت‌گذاری است زیرا در گذشته عده‌ای بدون اشرافیت در شورای اقتصاد روی محصولات کشاورزی قیمت می‌گذاشتند در قانون جدید این شورا متشکل از ۶ نفر از خبرگان بخش کشاورزی است.

/پایان متن/