گردهمایی جمعی از نیروهای انقلابی حامی دولت سیزدهم با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و چهره‌های شاخص انتخاباتی و اصول‌گرایی و همچنین مذهبی با محوریت بکارگیری ظرفیت مشاوره‌ای و فکری فعالان انقلابی در حوزه‌های مختلف و مردمی‌سازی دولت با عنوان الزامات جهاد تبیین در مسجد الزهرا شیراز برگزار شد.

مجید فروردین، فعال سیاسی اصول‌گرا و یکی از چهره‌های شاخص انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ابتدای این مراسم با گلایه از فاصله ایجاد شده بین نیروهای اجرایی و انقلابی، مطرح کرد: نقاب و اختلافی که بین نیروهای اجرایی و نیروهای انقلابی ایجاد شده است که تاکنون هم سکوت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آخرین دیدارمان با استاندار ۷ ماه قبل بوده است  افزود: مهم‌ترین اقدام باید کاهش فاصله نیروهای انقلابی و اجرایی باشد.

فروردین گفت: باید به نیروهای انقلابی و ارزشی بهاء داده شود و از مشورت آن‌ها استفاده شود.
رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان فارس با اشاره موضوعات مدیریتی، اظهار داشت: باید از توجه به خاندان‌ها، فامیل‌گرایی ‌و مریدپروی جلوگیری شود که این مشکل استان است.

وی گفت: با افراد کوتوله نمی‌شود استان پهناور فارس را اداره کرد؛ مشکلات را می‌دانیم اما برای مدیریت استان باید از افراد توانمند استفاده کرد.

مجید فروردین با تاکید بر رعایت اصل تفکیک قوا در قانون و الزامات آن، مطرح کرد: این موضوع به رسمیت شناخته شده است که در انتصابات باید به آن توجه شود؛ در غیر این صورت انتصابات به صورت یک شرکت سهامی در خواهد آمد که برخی از نمایندگان به صورت سهامداران آن عمل خواهند کرد و در انتها هیچ کسی نیست که پاسخگوی انتصابات انجام شده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سیره حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با انتقادات موجود و اینکه افراد باید آستانه صبر و تحمل خود را در برابر انتقاد بالا ببرند، گفت: آن‌هایی که تعریف می‌کنند معلوم نیست که خیر و صلاح شما را بخواهند و کسانی که به شما انتقاد می‌کنند بهتر است که به آن‌ها توجه شود و از نظرات آن‌ها استفاده شود.

در ادامه برخی از افراد فعال در شهرستان‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

یکی از این مطالبه‌گران گفت: صاحب انقلاب را مردم و باورهای مردم دانست و افزایش اعتماد عمومی را صداقت در رفتار و عمل معرفی کرد؛ همچنین دولت انقلابی را یک فرصت دانست و خواستار توجه بیشتر استاندار فارس به شهرستان‌ها شدند.

یکی دیگر از این فعالان سیاسی در ادامه گفت: تشکیل دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بهترین فرصت برای تغییر مسیر در پیش گرفته قبلی‌ها به مسیر اصلی در چارچوب اهداف انقلاب است که مدیران باید همراه د‌ولت شوند و افراد مسئول باید به این باور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید راه را برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی باز شود، افزود: جریان مردمی برای کمک به دولت می‌توانند در جهاد تبیین و مشاوره‌ای نقش‌آفرینی داشته باشند.

دیگری گفت: برای روی کار آمدن دولت انقلابی تلاش کردیم و مردم را برای رفتن مسببان وضع موجود نیز پای کار آوردیم که انتظار داریم از ظرفیت مشاوره‌ای این نیروها بکارگیری شود؛ چراکه آقای رئیس جمهور فرمودند: مدیران باید توانمند باشند اما در انتصابات فرمانداری و رویه مدیریتی برخی از آن‌ها انتقاد وارد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین طاهری، تولیت آستانه و از چهره‌های شاخص مذهبی شهر شیراز نیز که در این برنامه حضور داشت با تاکید بر اینکه شیطان به دنبال ایجاد نفاق است و باید از این موضوع مراقبت کرد، خطاب به معاون اجرایی رئیس‌جمهور با انتقاد از کم‌توجهی به فعالان انقلابی شهر شیراز و استان فارس، اظهار داشت: آمدی جانم ولی حالا چرا؟! یکسال از تشکیل دولت می‌گذرد اما تاکنون کسی پای درد و دل این نیروهای ارزشی ننشسته است.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم راه امام و رهبری در کشور و استان فارس، گفت: با کمک‌های نیروهای انقلابی دستیابی به این موضوع امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری، حمایت از نیروهای انقلابی فراموش شده و ضرورت بکارگیری این ظرفیت تاکید کرد و گفت: بدنه اجرایی در کشور و استان‌ها نمی‌توانند با دولت همراه شود و مشکل اصلی ما کوتوله‌های سیاسی است؛ نيروهای انقلاب در فشار هستند که راهکار آن هم وجود دارد.

در ادامه این برنامه، سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با سخنرانی خود در رابطه با ضرورت دیدار مداوم با چهره‌های شاخص اصول‌گرایی و نیروهای انقلابی و حامی دولت نیز تاکید کرد و همراهی مردم را در کمک به دولت سیزدهم که اقدامات قابل توجهی را آغاز کرده است، ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار این برنامه در حالی برگزار شد که به نظر می‌رسید به علت محدودیت زمانی برنامه‌ریزی جهت ایراد سخنرانی از افکار و سلایق سیاسی موافق و مخالف نمایندگان منصوب دولت سیزدهم در فارس با مشکل مواجه شده بود؛ چراکه در فرآیند برگزاری برنامه خدمات شایان توجهی که توسط استاندار فارس و تیم همراه وی در این چند ماهه اخیر نادیده گرفته شد و به صورت یک طرفه از مدیران اجرایی انتقاد شد.

هر چند بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقدهای بسیار جدی به ویژه در انتصابات و نظارت بر عملکرد مدیران اجرایی اعم از برنامه‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها به مدیریت ارشد استان وارد است اما بهترین راهکار برخورد با این موضوع و همگرایی بین نیروهای مردمی حامی دولت نیز گفت‌وگو و تعامل سازنده جهت پیشبرد اهداف کلان توسعه‌ای و پیشگیری از اختلافات سیاسی و حاکم شدن فضای ملتهب و مبهم است.

این جلسه در حالی برگزار شد که از انتصاب استاندار فارس کمتر از یک سال می‌گذرد اما باید فرصت داد تا نتیجه انتصابات و عملکرد مسئولان به چه سمت و سویی هدایت می‌شود؛ البته این انتظار از نماینده عالی دولت انقلابی و مردمی ایران قوی است که از ظرفیت‌ چهره‌های موجه و توانمند فعالان ستادهای انتخاباتی، احزاب سیاسی، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف مردمی نیز در قالب مشورت و تعامل هدفمند در راستای سیاست‌های کلان کشور و استان نیز تا زمانی که حکم مسئولیت‌ها برقرار است، استفاده بهینه و بهتری بشود.

/پایان متن/