سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز در راستای صیانت از حریم عمومی و گسترش امنیت اخلاقی و مقابله با تهدیدها و جنگ نرم دشمن از طریق فضای مجازی از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شیراز، جعفر طاهری، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی، با بیان جایگاه رفیع عفاف و حجاب در قرآن و سنت معصومین علیه السلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی فرهنگ و آداب ملی، هدف از تشکیل کارگروه عفاف و حجاب را پرورش فضایل اخلاقی و فراگیر شدن عفاف و رعایت حجاب شرعی و قانونی و کاهش بدحجابی در جامعه عنوان کرد.

طاهری مهمترین راهبردهای قرارگاه عفاف و حجاب را مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی در حوزه عفاف و حجاب و به فعلیت رساندن ظرفیت های مغفول علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی در راستای ارتقای وضعیت عفاف و حجاب برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز صیانت از حریم عمومی و گسترش امنیت اخلاقی و مقابله با تهدیدها و جنگ نرم دشمن از طریق فضای مجازی در حوزه عفاف و حجاب را در شرایط کنونی یک اولویت برشمرد و با اشاره به دستورالعمل برنامه‌های ده‌گانه درون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور، خواهان نظارت مستمر مدیران بر رعایت عفاف و حجاب و ارزش‌ها و شئونات قانونی در حوزه عملکردی، اصلاح آیین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری دستگاه‌ها با هدف تحکیم فرهنگ عفاف و حجاب و پیشگیری از بروز بدحجابی شد.

معاون سرپرست معاونت برنامه سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه برنامه های چهارشنبه‌های طلایی با مسئولیت مستقیم حوزه اجتماعی سپاه فجر استان و با همکاری دفتر امور بانوان فرمانداری شیراز به زودی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد، رمز موفقیت این طرح را اجرای فراگیر، مستمر و عادلانه آن عنوان کرد.

طاهری با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان، تصمیم‌گیری و اقدام برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب در سطح نهادها و ادارات دولتی و غیردولتی، اماکن عمومی نظیر اماکن گردشگری، مراکز خرید، درمانگاه‌ها، بوستان ها، باشگاه‌های ورزشی و معابر و خیابان‌ها را در دستور کار خود دارد، از پایش مستمر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی مدیران، در دبیرخانه این قرارگاه مستقر در فرمانداری شیراز خبر داد.

جعفر طاهری آگاهی بخشی به کارکنان در خصوص مزایا و پیامدهای فردی و اجتماعی عفاف و حجاب و مناسب‌سازی محیط کار بانوان برای تامین امنیت اخلاقی و آسایش آنان را مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برشمرد.

وی همچنین آگاهی بخشی همگانی و فرهنگ سازی عمومی را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این طرح برشمرد و از اختصاص ۱۰ درصد از تابلوهای تبلیغاتی شهرداری‌ها و دهیاری ها به موضوع سبک زندگی با تاکید بر موضوع عفاف و حجاب خبر داد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایجاد و بازنگری شاخص‌های پوشش و حجاب اسلامی کارکنان در محیط‌های اداری را در دستور کار اعضای شورای اداری شهرستان قرارداد.

/پایان متن/