اولین بازدید میدانی جمعی از اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” از سی آموزشگاه واقع در ۲۷روستای مناطق محروم بخش میمند فارس کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در این بازدید میدانی، اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” اموزش و پرورش فارس در قالب سه تیم در سی آموزشگاه واقع در ۲۷ روستای مناطق محروم بخش میمند حضور و از نزدیک با مدیران مدارس و جمعی از معلمان و دانش اموزان و اهالی روستاها دیدار و از نزدیک با مسایل و مشکلات انها در حوزه آموزش و پرورش آشنا و تصمیماتی نیز برای رفع انها گرفته شد.

یک تیم از اعضای قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” فارس در این برنامه ۱۲ ساعته که از ۸ صبح روز جمعه اغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت از مدارس واقع در روستاهای کمیل، انارمهر، سمنگان، میگلی، مورجان، دادنجان، گیاهزار، رییسی، چنار سوخته، پیروکان، کره داشی، وحدت آباد، همت آباد، دارنجان لر، خیرآباد و نجف آباد که همگی در منطقه محروم و کوهستانی کوهمره سرخی منطقه میمند قرار داشتند بازدید کردند.

همچنین دو تیم دیگر اعضای این قرارگاه نیز از مدارس روستاهای جوکان، قصرعاصم، اسماعیل آباد، کندوران، زنجیران، موک، ابراهیم آباد، مهکویه، باغ انارک، گلستان پشمه ای، عزیز اباد از دیگرروستاهای بخش میمند بازدید کردند.

کمبود منابع مالی، امکانات و تجهیزات اموزشی، ورزشی و کمبود معلم و نیروی انسانی، فرسوده بودن و عدم حصارکشی ساختمان های برخی مدارس، راه اندازی مدارس متوسطه دخترانه برای پیشگیری از ترک تحصیل انها از عمده تقاضا، مشکلات و درخواست هایی بود که در این بازدید ها مطرح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این بازدید ها در جمع مدیران، معلمان ، دانش اموزان و اهالی این روستاها گفت:از ظرفیت ارگان ها و نهاد های دولتی و مردمی و همه دلسوزان جهادی تعلیم و تربیت در قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” برای حل مسائل موجود کمک می طلبیم.

محمد خلیل عسکری گفت: بدون تردید تحقق عدالت تربیتی که از جلوه‌های عدالت اجتماعی است با خدمت رسانی برای مردم، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، نهادها و سازمان‌ های انقلابی میسر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی رایگان و باکیفیت، افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی والدین، معلمان و نهادهای مردمی، دولتی و انقلابی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از جمله اهداف ایجاد قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر “در استان فارس است.

عسکری در تشریح وظایف قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر “استان فارس خاطر نشان کرد: با حضور نمایندگان ارگان‌های تربیتی، فرهنگی، آموزشی و گروه‌های جهادی بنا داریم ضمن شناسایی و اولویت بندی نیازهای تربیتی و آموزشی مناطق مختلف استان با اولویت مناطق محروم، به استفاده موثر و هدفمند از ظرفیت های دولتی-غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی به ویژه معلمان و دانشجو معلمان جهادی به منظور رفع محرومیت تربیتی وآموزشی بپردازیم.

خاطر نشان میشود: قرارگاه جهادی عملیاتی “عدالت تربیتی” و “نصیب آموزشی برابر” کمتر از یک ماه است که در فارس راه اندازی شده است و اعضای قرارگاه ضمن برگزاری جلسات اتاق فکر در مرکز استان هر هفته نیز در روزهای جمعه به صورت گسترده از یک منطقه محروم بازدید و تصمیماتی را برای حل مشکلات انها اخذ خواهند کرد.

همچنین اعضای قرارگاه بر مزار شهدای عزیز این روستا ها نیز حضور پیدا کردند و به مقام شامخ انها ادای احترام کردند

خاطر نشان می شود: در این بازدید ۱۲ ساعته که در روز جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ انجام شد، محمد خلیل عسکری؛ مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس، زارع شیبانی؛ رییس دانشگاه فرهنگیان استان و روسای نواحی شهر شیراز، دکتر فروردین؛ نماینده مردم شهرستانهای فیروزاباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فیروزاباد، بخشدار، رییس واعضای شورای معاونین اموزش و پرورش میمند حضور داشتند.

/پایان متن/