رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مناسب‌سازی فضاهای شهری و مسکونی برای معلولین، مخصوصا در شهرک‌های جدید التاسیس تاکید کرد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جامعه هدف بهزیستی و گسترده بودن خدمات بهزیستی در شهرستان‌های جهرم و خفر، در خصوص مشکلات موجود، ساختمان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز اداره بهزیستی این دو شهرستان، با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و در راستای رفع این نواقص به راهکارهای خوبی رسیده‌ایم و قرار است امکانات موردنیاز تهیه شود.

وی افزود: مراکز مثبت زندگی، نیازمند رسیدگی و ساماندهی بیشتری هستند، هم به لحاظ بهبود شرایط، کارکرد و ارائه خدمات مفیدتر به مددجویان و هم از جهت توجه بیشتر به حقوق و مزایای کارکنان آن، لذا باید اقدامات لازم در این خصوص به زودی انجام پذیرد تا نتایج مثبت و ملموس آن را در جامعه شاهد باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات قابل توجه، رفع مشکلات حیطه مسکن معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و ارائه راهکارهایی جهت تأمین این نیاز ضروری آنها است.

وی گفت: همچنین لزوم مناسب‌سازی فضاهای شهری و مسکونی برای معلولین، مخصوصاً در شهرک‌های جدید التاسیس از دیگر نکاتی است که باید هر چه بیشتر به آن پرداخته شود، که در این راستا مقرر شد رئیس سازمان بهزیستی کشور، جلساتی را با رؤسای سازمان شهرداری‌ها جهت بهینه‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری تشکیل دهند و مقررات لازم در این خصوص را به تأیید برسانند تا در کمیسیون عمران مجلس این موضوع مهم بررسی و قوانین موردنیاز جهت طرح در صحن علنی مجلس ارائه شود.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات حائز اهمیت، رفع دشواری‌های فرآیند فرزندخواندگی است. لازم است که فرآیندهای مربوطه تسهیل گردد تا ضمن در نظر گرفتن امنیت اجتماعی و روانی و آینده کودک، فرایند به شکلی تسهیل شود که خانواده‌ها با سهولت و رغبت بیشتری به این امر فرخنده و خداپسندانه اقدام کنند.

/پایان متن/