رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان که با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد به اهمیت بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی و بهره‌برداری مناسب از فرصت‌ها تاکید کرد.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان با تاکید بر اهمیت تغییر و تحولات مدیریتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های بومی هر منطقه به ویژه شهرستان زرقان با تغییر فرماندار در مسیر رو به مطلوبی قرار گرفته که امروز شاهد برگزاری جشنواره حلوا ارده سنتی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید و بهره‌گیری از قابلیت‌های بومی شهرستان زرقان، افزود: مقام معظم رهبری در ده سال اخیر با انتخاب شعارهای مختلفی که در نام‌گذاری‌ها استفاده کردند بر ضرورت حمایت از تولید و تولیدکننده تاکید داشتند اما ما کم‌توجهی کرده‌ایم که این موضوع می‌تواند با تولید کیفی محصولات و بهره‌برداری مناسب از آن در قالب بسته‌بندی مدرن نیز جبران شود.

پاکفطرت با تاکید بر اهمیت مقام کارگر و بانوان، اظهار داشت: پیغمبر خدا بر دستان دو قشر کارگر و دخترش فاطمه زهرا بوسه زد که این نشان از اهمیت مقوله کار و همچنین شأن و منزلت بانوان در جامعه است.

وی ادامه داد: حرف زدن تنها کافی نیست و همه ما باید کار کنیم و به نقش‌آفرینی بانوان هم که نسل آینده را پرورش می‌دهند توجه ویژه داشته باشیم تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در صدد حل مشکلات تولید‌کنندگان باشیم، گفت: مشکلات تولیدکننده را ما می‌دانیم اما بهتر است در برنامه‌های مختلف به این قشر هم تریبون داده شود تا با صدای رسای خود و البته بدون تعارف در پیگیری مطالبات خود تلاش کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در پایان به اهمیت نقش‌آفرینی شهرداری‌ها در توسعه فرهنگی و عمرانی هر شهر اشاره کرد و گفت: شهر زرقان به دلیل ظرفیت‌های متعدد و نزدیکی که به کلانشهر شیراز دارد بایستی علاوه بر اقدامات خدماتی در سطح شهر به موضوعات زیربنایی و عمرانی هم بپردازد که تسهیل در فروش محصولات بومی و همچنین ایجاد اماکن ورزشی می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

پاکفطرت در پایان در رابطه با اهمیت تجارت حلوا ارده سنتی زرقان، خاطرنشان کرد: حلوا ارده سنتی یکی از خوراک‌های سنتی و همچنین غذای مقوی، سالم و خوشمزه این شهرستان که به عنوان میراث فرهنگی ناملموس هم به ثبت ملی رسیده است باید با یک برنامه‌ریزی مناسب به ویژه در صادرات به سراسر نقاط ایران و کشورهای همسایه و جهان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

/پایان متن/