استاندار فارس در جلسه شورای آب بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای روستاها و شهر های دارای بحران آبی استان تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با تاکید بر اینکه فعالیت های خوبی توسط ادارات مرتبط در زمینه آب انجام شده است، گفت: سپاه و ارتش برای بکارگیری تجهیزات لجستیک در مناطقی که دچار بحران آب شوند، اعلام آمادگی کرده اند.

ایمانیه در شورای راهبردی آب استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ضربت خوردن امام علی(ع)، استفاده از فرصت شب های قدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: به حدی که توان داریم در راستای فرمایشات امیر المومنین(ع) به مالک اشتر تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس یکی از مشکلات اصلی را پراکنده کاری دانست و افزود: با تشکیل این قرارگاه مشکل عدم هم افزایی و کار پراکنده در حال رفع است.

استاندار فارس از انعقاد پیش نویس تفاهم نامه خرید پساب با چند صنعت قدرتمند خبر داد و گفت: طبق توافق با آبفا تا یک ماه آینده با ۳۱ صنعت و شهرستان ها و شهرداری های استان این پیش نویس ها آماده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه تدبیر شده که پساب فاضلاب شهرها برای صنعت و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این اقدام باعث افزایش زیبایی شهری شده و استفاده از دیگر منابع آبی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: همه با یک چشم دیده شوند چراکه برخی از صنایع حتی در پرداخت ها مانده اند و در حال ورشکستگی هستند.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه اداره کل صمت فارس به عنوان نماینده صنایع در یک جلسه سه گانه با حضور آبفا و آب منطقه ای به بررسی صنعت های توانمند برای خرید پساب بپردازد.

استاندار فارس بر استفاده از فرصت طرح های ویژه تاکید کرد و گفت: آبفا و آب منطقه ای استان با شجاعت و درایت وارد میدان شوند تا با همکاری مجموعه استانداری شاهد اقدامات خوبی در رفع مشکلات باشیم.

/پایان متن/