رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اهمیت معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال‌آفرینی تاکید کرد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شنبه در نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شهرستان جهرم که با حضور مدیرعامل بانک رفاه استان فارس و مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد، گفت: سازمان امور مالیاتی قوانین مالیات بر شرکت‌های دانش‌بنیان را منعطف‌تر کند و دولت لایحه معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: هفته جاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص نقش اقتصاد دانش بنیان در بخش مسکن و حمل و نقل و نیز رسیدگی به لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری دومین بار است که در جمع شرکت‌های دانش بنیان جهرم حضور می‌یابم، تصریح کرد: در موارد مختلف با وجود اینکه قانون داریم، نگاه دستگاه مجری در خصوص اجرای قانون مهم است، بعضی موضوعات قانون در یک جا منعطف‌تر و در جایی دیگر محکم‌تر اجرا می‌شود، با نگاهی که مقام معظم رهبری در شعار امسال دارند مجریان امور مالیاتی نیز باید شرایط را روان‌تر کنند.

وی ادامه داد: مجلس هم باید متناسب با شعار سال شرایط را آسان‌تر کند، هم در بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده شرایط موجود را در مجلس مطرح خواهیم کرد و همچنین انتظار داریم که دولت لایحه‌ای به منظور معافیت شرکت‌های دانش بنیان ارایه دهد.

رضایی تأکید کرد: در نظر داریم مکانی را برای شرکت‌های که چندین سال است در مرکز رشد فعالیت دارند و به میزانی از توانمندی دست پیدا کرده‌اند که نیاز به مکان بزرگتری دارند، ولی هنوز توانایی استقرار در شهرک‌های صنعتی و یا منطقه ویژه اقتصادی ندارند، مهیا کنیم که هم دسترسی آسانتر داشته باشند و هم هزینه رفت و آمد کمتر و خدمات بهتری ارائه دهند.

وی ادامه داد: این موضوع را در جلسه با معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح خواهم کرد.این آمادگی را داریم که زمین‌های دولتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم.

به گفته وی، در استان فارس، جهرم بعد از شیراز دومین شهرستانی است که بیشترین شرکت دانش‌بنیان را ثبت کرده است و طی هفته‌های آینده عملیات عمرانی احداث ساختمان مرکز رشد و فناوری شروع خواهد شد.

نمانیده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با یک رویکردی انعطاف پذیر حامی شرکت‌های دانش بنیان بود، گفت: در هر دوره مالیاتی، آموزشی برای شرکت‌ها گذاشته شود. نفت و مالیات عمده درآمد کشور است، ۷۰ درصد در آمد کشور از مالیات است،  هدف قانون گذار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است که فرارمالیاتی نداشته باشند، ایرادهایی به سیستم مالیاتی کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌های خرد و کلان در نظر گرفته شده است.

/پایان متن/