کارگاه یک روزه کاخ تچر موزه خط و زبان ایران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ و به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید این کارگاه در صبح‌گاه بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ با برنامه نشست علمی در سالن اجتماعات ورودی مجموعه و همچنین بازدید تخصصی از کاخ تچر برگزار شد.

حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در خصوص این کارگاه مطرح کرد: بخشی مهمی از ارزش‌های جهانی تخت جمشید پیوند در میراث زبانی آن دارد.

وی ادامه داد: در این میان کاخ تچر به دلیل کثرت و تنوع در کتیبه‌های ادوار مختلف تاریخی و به ویژه یادگار نبشته‌های بعد از دوران هخامنشی و تمام دوران اسلامی، به تنهایی موزه‌ای بی‌نظیر از میراث زبانی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید گفت: به منظور ارائه بخشی از این محتوای تاریخی بر آن شدیم در کارگاه حاضر چنین محتوای ارزشمندی را به مخاطبان میراث جهانی تخت جمشید ارائه‌ دهیم که با استقبال زیادی از سوی متخصصین و علاقه‌مندان مواجه شد.‌

فدایی ادامه داد: توضیحات این کارگاه توسط دو تن از اساتید حوزه زبان‌شناسی آقایان مجتبی دورودی و محمد علی مصلی نژاد ارایه گردید که اساتید مذکور ضمن بررسی برخی از مهمترین کتیبه‌های کاخ تچر و ارایه نکات علمی و زبان‌شناسی در زمینه کتیبه‌های خوانش شده، رویدادهای تاریخی را در این مکان تاریخی روایت نمودند.

در ادامه این کارگاه، شرکت کنندگان به منظور آموزش‌های در محل از کاخ تچر بازدید نمودند.

/پایان متن/