رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین‌تکلیف طرح‌های در دست بررسی در خانه ملت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، مجلس یازدهم در ماه‌های گذشته چندین طرح مختلف را جهت بررسی و تصویب آن در دستور کار خود قرار داده است که پس از گذشت ماه‌ها چانه‌زنی، انرژی و وقت ارزشمند نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر روی آن، اکنون طرح شفافیت را به دلیل امنیتی بودن و احتمال ارتباط با اهداف عوامل بیگانه و طرح موسوم به ساماندهی و صیانت از فضای مجازی هم به دلیل واکنش‌های متعدد مردمی مبنی بر ضعیف بودن طرح یا اعمال محدودیت غیرمنطقی در دنیای مدرن و توسعه‌یافته نیز این طرح‌های مهم بی‌نتیجه و نیمه‌تمام رها شده‌اند و هنوز تعیین‌تکلیف نشده است.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در یک گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در رابطه با اهمیت تعیین‌تکلیف برخی از طرح‌های در دست بررسی مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی باید هرچه زودتر درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان و طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت تصمیم‌گیری کرده و نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس گفت: زمانی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوعی را دنبال می‌کنند و توقعی را در جامعه به وجود می‌آورند، حتماً باید آن موضوعات را تعیین تکلیف کنند.

این نماینده مجلس، اظهار داشت: به هیچ وجه درست نیست که مجلس شورای اسلامی به موضوعی ورود کند، اما آن را در نیمه راه رها کند. این کار به صلاح مجلس و نظام جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به هر موضوعی که ورود می‌کند، باید آن را جمع‌بندی کند و به سرانجام برساند.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوعی ورود کنند و آن را نیمه‌کاره رها کنند، برای مجلس و نمایندگان هزینه ایجاد می‌شود.

رضایی کوچی بیان داشت: به هیچ وجه نباید این روند در مجلس اتفاق بیفتد چرا که طرح یک موضوع در مجلس و در نهایت بی‌نتیجه گذاشتن آن، باعث بی‌اعتمادی به مجلس شورای اسلامی می‌شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در همین راستا، مجلس شورای اسلامی باید هرچه زودتر درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان و طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت تصمیم‌گیری کرده و نظر نهایی خود را اعلام کند.

/پایان متن/