آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های پتروشیمی در تولید محصولات جدید و افتتاحیه طرح بازیافت پساب صنعتی شرکت پتروشیمی شیراز و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت در طرح اتصال ریلی این شرکت به شبکه راه‌آهن سراسری کشور با حضور استاندار فارس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرمانده سپاه فجر فارس و مدیران عامل شرکت‌های هلدینگ پارسیان و سرمایه گذاری غدیر به میزبانی پتروشیمی شیراز برگزار شد.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی شیراز یکی از صنایع مهم استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در موضوع اشتغال، صادرات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در توسعه شهرستان و استان این مجموعه نقش‌آفرینی خود را به عنوان یکی از صنایع برتر فارس داشته است.

وی با بیان اینکه بایستی نسبت به حفاظت از محیط زیست تعهدد داشته باشیم، افزود: همه ما موظف به حفاظت از محیط زیست هستیم که بایستی در طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف از تکنولوژی‌ها به منظور کاهش آثار مخرب را در نظر بگیریم.

مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از پساب تصفیه فاضلاب شهری مرودشت جهت مصرف در این مجتمع پتروشیمی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت توسعه و اشتغال در جامعه و بخش تولید، مطرح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم که در پتروشیمی مرودشت فراهم شده است، امید می‌رود در این فرایند افزایش ظرفیت تولید، آمار اشتغال جوانان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تغییر نگاه مردم شهرستان مرودشت که در همسایگی مجتمع پتروشیمی قرار دارند، گفت: در گذشته مردم فقط آلودگی‌های زیست محیطی را شاهد بودند اما امروز شاهد آن هستیم که مدیریت مجموعه با بهره‌گیری از تکنولوژی نیز آلایندگی زیست‌محیطی را کاهش داده‌اند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با طرح توسعه این مجموعه و محصولات تولیدی آن، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ثابت ۵۵ هزار میلیارد ریال و محصولات تولیدی کریستال ملامین و متیل آمین در حالی کلنگ‌زنی می‌شود که با بهره‌برداری از آن علاوه بر افزایش ظرفیت قابل توجه در بخش تولید، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم و در مجموع ۷۰۰ نفر برای جوانان عمدتا بومی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت بکارگیری ظرفیت فاضلاب تصفیه شده شهری در فرآیند تولید این کارخانه، بیان داشت: استفاده از پسماند شهری پس از تسویه یکی از برنامه‌های جدی استان فارس در راستای تامین آب پایدار واحدهای تولیدی بوده که پتروشیمی شیراز با توجه به ظرفیت‌ها و تعهداتی که نسبت به تولید و محیط زیست منطقه دارد این مهم را عملیاتی خواهد کرد.

/پایان متن/