عضو شورای شهر شیراز خواستار ارائه برنامه‌های سالانه سازمان‌ها و موسسات عمومی غیردولتی فعال در حوزه خدمات شهری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، رضا محمدیان عصرامروز در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و شهرداران کشور  بیان کرد: واحدهای شهرستانی تمام سازمان‌ها و موسسات عمومی غیردولتی که در زمینه خدمات شهری وظایفی بر عهده دارند موظف هستند برنامه سالانه خود را در خصوص خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده به شوراهای اسلامی شهر ارائه نمایند.

وی خطاب به استاندار فارس و ریاست شورای شهر گفت: به عنوان نماینده مردم تقاضای جدی دارم که استاندار محترم فارس بر این مهم تاکید نمایند و همچنین ریاست محترم شورا از جلسه آینده به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که تمام دستگاه‌های مذکور به صورت نوبتی، برنامه خدماتی خود برای سال ۱۴۰۱ را در صحن شورا ارائه نمایند.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: به این طریق هم مردم به واسطه رسانه‌ها از برنامه‌های آنان اطلاع می‌یابند و هم اعضای محترم شورا می‌توانند مطالبات مردم را به مدیران دستگاه‌ها منعکس نمایند و در نهایت هماهنگی بین دستگاه‌ها در راستای خدمت به مردم به بهترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد.

هماهنگی کامل شورا باعث ایجاد نظم در شهرداری می‌‌شود

محمدیان خطاب به همکاران خود اظهار داشت: از عمر این شورا شش ماه گذشت و در آستانه ورود به سال جدید هستیم، انسجام و اتحاد اعضای شورا و خضوع متناسب ریاست و هیئت رئیسه همچنین انجام هماهنگی مناسب و یک‌صدایی کامل شورا باعث پیشرفت بهتر امور خواهد بود.

وی با بیان اینکه هماهنگی کامل شورا باعث ایجاد نظم در شهرداری نیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش‌های انفرادی ممکن است در کوتاه‌مدت و مواردی جزئی موفقیتی حاصل کند اما اهداف بلندمدت محقق نمی‌گردد از این رو خاضعانه تقاضای هماهنگی و همدلی بیشتر از اعضای محترم دارم.

خواهرخواندگی شیراز با شهرهای نجف، کربلا، مسقط، دوحه، حلب و دمشق

محمدیان با اشاره به لایحه شهرداری شیراز در خصوص خواهرخواندگی شهر شیراز با شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، مسقط، دوحه، حلب و دمشق اظهار داشت: به منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت‌ها، تبادل اطلاعات، تجربیات و توسعه مناسبات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اقدامات قانونی و تشریفات لازم برای خواهرخواندگی شیراز با شهرهای فوق انجام دهد.

وی اضافه کرد: هدف از امضای تفاهم‌نامه این خواهرخواندگی‌ها باید خیلی بیشتر از این باشد که تنها یک کار تشریفاتی صورت گیرد بلکه باید اقدامات متقابلی انجام شود که رونق گردشگری، گردش اقتصادی، تبادل واقعی اطلاعات، هنرها و علوم موجود بین شهرها و ایجاد جایگاه‌های نمایشگاهی به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت تصریح کرد: تحقق موارد فوق، مستلزم این است که شهرداری شیراز دستورالعمل معینی داشته باشد و بر اساس آن ضوابطی تدوین کند که در چارچوب این ضوابط علاوه بر تقویت مواد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی پیشین، کارهای بیشتر و موثرتری را فراتر از اقدامات تشریفاتی کنونی انجام دهد.

محمدیان خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز موظف است  طی مدت ۲ ماه دستورالعمل مورد نظر را با بازنگری و سوابق و مصوبات قبل تدوین و به شورا ارائه دهد.

مردم قدرشناس خدمات هستند نه تبلیغات!

محمدیان شهردار شیراز را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: آقای اصنافی به نظر می‌رسد جلسات هماهنگی و ایجاد نظم جهت اجرایی شدن پروژه‌ها و برنامه‌ها یا برقرار نیست یا ضعیف است.

وی ادامه داد: آقای شهردار اقتدار بیشتری جهت پیشرفت امور لازم است، شاید برخی نخواهند کاری انجام شود و به دنبال ایجاد حاشیه و اتلاف وقت باشند برخی هم ظاهراً به دنبال تبلیغات برای آینده سیاسی خود هستند.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت و گردشگری و زیارت با بیان اینکه مردم از شهرداری کار می‌خواهند و آن هم کارهای بزرگ و در شأن جایگاه سومین حرم اهل بیت (س) و مردم شهر شیراز،  بیان کرد: تقاضای جدی دارم با هر مدیری که کارهای ساده را به امروز و فردا می‌اندازد و صرفاً با گزارش‌های صوری سعی در دلبری از شهردار و مسئولان شهر و اعضای شورا دارد برخورد قاطع کنید.

محمدیان با بیان اینکه مردم قدرشناس زحمات خواهند بود نه تبلیغات، تصریح کرد: لازم است از زحمات مدیران و کارمندان کارآمد و پرتلاش نیز تشکر کرد و امیدوارم در سال آینده از ابتدا شاهد تغییر رویه و پیشرفت اساسی امور باشیم.

وی اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی در شورای ششم با اندک تجربه‌ای که دارم کاملاً برای انجام و پیشرفت امور مجدداً اعلام آمادگی می‌نمایم و برای تمام عزیزان آرزوی توفیق در خدمت دارم.

/پایان متن/