در دیدار رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس به اهمیت جمع‌آوری داده‌های درست، تحلیل و برنامه‌ریزی جهت کاربرد در برنامه‌های عملیاتی و مدیریتی دستگاه‌های اجرایی دولت تاکید شد.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه مهم‌ترین کار در کشور برنامه‌ریزی است، مطرح کرد: برنامه‌ریزی در ایران باید ملاک عمل و رفتار سازمانی تمامی مجموعه‌ها به ویژه دستگاه‌های اجرایی دولت باشد که قائده آن آمار و اطلاعات است.

وی دستیابی به آمار و اطلاعات واقعی را حائز اهمیت فراوان دانست و در ادامه بیان داشت: زیرساخت، امکانات و تجهیزات، اعتبارات مالی و داشتن یک روحیه معنوی در دستیابی به آمار و اطلاعات درست بسیار مهم است چراکه جمع‌آوری و مصرف اینگونه داده‌ها قابلیت تحلیل و در برنامه‌ریزی‌ها نیز کاربرد دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نواقص زیادی در جمع‌آوری داده در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه جهت جمع‌آوری آمار و اطلاعات باید وضعیت امروز و همچنین گذشته را بدانیم تا بتوانیم نقشه راه آینده را ترسیم کنیم که به نظر می‌رسد در برخی از موضوعات، دستگاه‌ها موازی‌کاری دارند و هر کدام یک آمار را ارائه می‌دهند.

وی گفت: مهم‌ترین ابزار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس آمار و اطلاعات است که توسط منابع انسانی متخصص جمع‌آوری و نتیجه می‌شود.

پاکفطرت با بیان اینکه ما توسط مردم انتخاب می‌شویم و باید از حقوق آن‌ها دفاع کنیم، افزود: جمعیت کارمند و کارکنان دولتی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به نسبت با ایران بسیار کم است اما ما مدام جذب نیرو در ساختار دولت کرده‌ایم که در حال حاضر جیب آن‌ها به دلیل حقوق دریافتی پایین خالی مانده است در صورتی که ما می‌توانیم منابع انسانی را به سمت بخش خصوصی سوق بدهیم تا وضعیت اقتصادی بهتری داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مجلس در زمینه تبدیل وضعیت منابع انسانی مصوب نخواهد شد، اذعان کرد: این طرح در این دوره مجلس مصوب نمی‌شود و هر نماینده یا مسئولی که چنین وعده‌ای به کارکنان داده است صحت ندارد؛ البته ساماندهی کارکنان در دست پیگیری مجلس قرار دارد و نباید فرقی از لحاظ حقوق و دستمزد بین کارکنانی که یک کار را در شرایط یکسان انجام می‌دهند، وجود داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه سیستم اداری ما غلط تعریف شده است، اظهار داشت: کار باید بر اساس راندمان و عملکرد باشد و حقوق هم بایستی بر همین مبنا تعریف و تعیین شود که متاسفانه در برخی از مجموعه‌ها حقوق بر اساس حضور فیزیکی و نوع قرارداد همکاری نظیر رسمی، پیمانی، قراردادی و یا شرکتی بودن نیز محاسبه و پرداخت می‌شود که لازم است این فرآیند غلط در کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح شود.

علیرضا پاکفطرت در پایان خاطرنشان کرد: اولویت ما در مجلس و البته انتظارمان از دولت سیزدهم نیز تولید و اشتغالزایی جهت دستیابی به رونق اقتصادی است که امیدواریم سیاست‌های کلان در سطح استان‌های مختلف کشور هم به همین صورت تعریف و اجرایی شود.

/پایان متن/