رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان مرحمت، حفظ و احیای بافت تاریخی و فرهنگی شیراز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، مجتبی زوربخش پیش از ظهر سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت روز مهندس بیان کرد: اهدافی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به دنبال تحقق آن هدف از احیای بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز بوده و در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: توجه به میراث تاریخی شهر شیراز یکی از اولویت‌هایی است که در استان فارس اهتمام ویژه‌ای به آن وجود داشته و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز در تلاش است تا بتواند نسبت به حفظ احیا و مرمت بافت تاریخی و فرهنگی شیراز اقدام کنند.
او افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در ۷ رشته تخصصی دارای بیش از ۲۹ هزار نفر عضو بوده که غالب این افراد که بیش از ۱۵ هزار نفر بوده اند دارای پروانه فعالیت و ۱۳ هزار نفر نیز بدون پروانه فعالیت هستند.
زوربخش در خصوص نهضت ملی مسکن نیز تاکید کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته زمین‌هایی در راستای ساخت نهضت ملی مسکن مشخص شده است و برخی از مهندسان نیز شامل توانایی برای ساخت این پروژه خواهند بود از این رو شهرک مهندسین نیز در این طرح ملی احداث خواهد شد.
وی یادآور شد: اهدافی که سازمان نظام مهندسی مسکن استان فارس به دنبال تحقق آن است استفاده از مصالح خوب و مناسب در راستای ایجاد ایمنی مناسب برای شهروندان است و در این خصوص تمامی اهتمام این مجموعه آن است که اقدامات مهندسین استان در این راستا باشد.
این مقام مسئول شفاف سازی و عدالت محوری یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در دوره جدید نظام مهندسی ساختمان در استان فارس بر اولویت فعالیت‌ها قرار گرفته است و در این راستا این سازمان میکوشد تا مشاوره تخصصی به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه دهد.