سید محمدصادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی استان فارس، از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات آسیب خیز شیراز و استان فارس خبر داد.

( مانا)/ ۵۶۲نوجوان استان فارسی در طرح مانای بهزیستی آموزش دیده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان فارس، محمدصادق کشفی نژاد هدف از اجرای طرح مانا را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در معرض آسیب و کم برخوردار دانست و گفت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است و بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح علاوه بر اینکه زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می نماید، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی را موجب می شود.

او در ادامه گروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح را ۱۳ تا ۱۸ سال عنوان کرد و با اشاره به این که رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت ها، طراحی پروژه های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است افزود: تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹نفر پسر می باشند، تعداد ۵۰۷جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی انجام گرفته و این نوجوانان ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب ها را تهیه و اجرا کرده اند.

کشفی نژاد افزود :این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیلگر، ۲۱ پایگاه سلامت روان،گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.

/پایان متن/