رئیس مجمع نمایندگان و نماینده شیراز و زرقان هم با بیان اینکه شهردار و شورا باید در چارچوب ضوابط و مقررات حرکت کند، می گوید: قطعا بودجه ای که شهرداری می نویسد به این دلیل که برای مردم است و باید در نقاط عام المنفعه و برای مردم هزینه کنند و این در حالیست که شورا و شهردار نباید بودجه را خیلی خرد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از خبرگزاری ایلنا در استان فارس، علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بعضی از نکاتی که در بودجه شهرداری دیدم که متعجب شدم می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که پول مردم شهر را نباید در خارج از امور شهر هزینه کرد و باید پول شیراز به تناسب در تمام بخش ها هزینه شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شهردار و اعضا شورا باید عدالت را در بودجه شهر رعایت کند، می‌افزاید: قطعا حمل ونقل اهمیت بسزایی در سهم بودجه شهرداری دارد و استفاده از حمل و نقل ایمن و راحت و سریع مانند مترو حق مردم شیراز است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه متاسفانه شورای قبل بودجه را در بخش حمل و نقل حیف و میل کرد بیان می کند: این در حالیست که شورای پنجم باید خط دو مترو را افتتاح می کرد.

وجود ترافیک سنگین در شیراز قابل قبول نیست

وی با اشاره به اینکه وجود ترافیک سنگین در شهری با کمتر از دو میلیون نفر جمعیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست می گوید: قطعا در این شرایط نیاز است تا شهرداری بودجه زیادی را به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری هایی که توان و فعالیت بیشتری دارند دارای بدهی و طلب زیادی هستند می گوید: قطعا سازمان های بزرگی که در حوزه عمران و آبادانی و تجارت فعالیت می کنند در کنار اقدامات بزرگی که انجام می دهند بدهی و طلب هم دارند.

شهرداری ها طلب هایی هم از خود به جا می گذراند

وی با اشاره به اینکه قطعا شهرداری ها طلب هایی هم از خود به جا می گذراند می گوید: به عنوان مثال پروژه ایران مال که در شهرداری دور چهارم کلید خورد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در ۳۰ درصد از این پروژه زمان شورای پنجم افتتاح و در نهایت در شورای ششم افتتاح شد که طبق بر آوردها سهم شهرداری در این پروژه مبلغی بر حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار اسبق شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز نباید مجموعه های تجاری که در اختیار دارد بفروشد می‌افزاید: قطعا شهرداری می تواند با در آمد این بودجه ها هزینه های جاری و امور را تامین کند و قطعا این موارد بسیار بهتر از در آمدزایی از محل صدور پروانه از مردم است.

شهرداری ها یکی از ثروتمند ترین سازمان و دستگاه ها

وی با بیان اینکه شهرداری ها در ایران به عنوان یکی از ثروتمندترین سازمان و دستگاه ها محسوب می شود می گوید: بسیاری از از زمین ها سطح شهر متعلق به شهرداری است و ذکر این نکته ضروری است که شهرداری ها نباید از بدهی بترسد و شهرداران باید تا می توانند اقدامات بزرگ و عام المنفعه انجام دهند.

/پایان متن/