مصاحبه اختصاصی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با یک خبرگزاری با اظهارات تند خود آن‌ها نسبت به نوع تیتر آن رسانه مواجه شد که این مسئله باعث ایجاد حواشی و واکنش‌هایی را در بر داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، امروز در خبرگزاری ایلنا متن مصاحبه دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در قالب یک گزارش خبری منتشر شد که پس رسانه‌ای شدن آن و بازتاب در فضای مجازی این موضوع مورد اعتراض و نقد شهرداری و شورا ششم قرار گرفت؛ در ادامه متن منتشر شده علی‌اکبر سلطانی در واکنش به انتشار مصاحبه خود در جلسه‌ای فوق‌العاده در ساختمان شورا را خواهیم خواند:

علی‌اکبر سلطانی، عضو هیات رییسه و سخنگو شورای اسلامی شهر شیراز در یک نشست فوق‌العاده در رابطه با سالگرد شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) نسبت به عملکرد ضعیف دستگاه‌ها گلایه کرد و گفت: امام جمعه شیراز در تاریخ ۲۲ بهمن ماه پیرامون ارج نهادن به روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) نکاتی را خطاب به مردم و دستگاه‌ها ارائه دادند که امروز در این سالروز بتوانیم گرامیداشت مناسبی را در شیراز داشته باشیم اما متاسفانه آن چیزی که از دستگاهای مختلف و مجموعه‌های متولی دیدیم ادای دینی نشد و جای انتقاد و گلایه‌مندی وجود دارد.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص اقدام یکی از رسانه‌ها به عنوان سخنگو، عدم انعکاس دقیق مطالب و تیتر غیرواقع انتقاد کرد و گفت: امروز یکی از رسالت جدی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف و صادقانه است.

وی ادامه داد: در مواضع خود که بارها و بارها در رسانه‌ها به عنوان عضو شورا گرفته و مطالب را انعکاس می‌دهم بعضی از رسانه‌ها با استفاده از عناوین دیگر تحت عنوان سخنگوی شورا نسبت به انتشار مسائل و همچنین به تحریف مسائل پراخته‌اند که جای انتقاد جدی دارد در واقع رسانه رسالتش حقیقت‌گویی است نه تحریف واقعیت.

سلطانی بیان کرد: قطعا اختلاف دیدگاه بین اعضاء و مجموعه شهرداری وجود دارد و در همین جهت عضو شورا وظیفه دارد نسبت به انعکاس مواضع خود در جهت اطلاع مردم اقدام کند که متاسفانه برخی رسانه‌ها به تحریف مسائل می‌پردازند و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، اظهار داشت: امیدوارم که موضع‌گیری رسانه‌ها و انتقال مفاهیم به نحوی باشد که در انتقال آن عملا موضع اصلی اعضای شورا انعکاس داده شود نه آن نتیجه گیری که خبرنگار یا خبرگزاری نسبت به مجموعه محتویات ارائه شده در بحث دارد.

وی افزود: مجموعه شورا این را حق خود می‌داند که درخصوص انتقال برخی از مفاهیمی که به قصد برهم‌زدن و اختلاف‌افکنی بین اعضای شورا و شهردار ایجاد شد موضع‌گیری کند. مطالبی را که تحت عنوان سخنگوی شورا یا تحت عنوان اختلاف افکنی بین مجموعه‌هاست، مورد پذیرش نیست.

سلطانی ابراز کرد: امیدوارم رسانه‌هایی که در این مسیر قدم بر می‌دارند و سعی در بهبود وضعیت شهرداری و شورای ششم دارند کمک کنند تا اطمینان‌خاطر بهتری برای مردم و شهروندان عزیز رقم بخورد.

بر اساس تحلیل رسانه خبری عصر کار پس از این سخنرانی عضو شورای اسلامی شهر شیراز، عضو دیگر مصاحبه شده هم نسبت صحبت‌های خود در خبرگزاری ایلنا موضع گرفت که ماجرا رنگ تازه‌تری به خود گرفت. در حالی که همگان در زمینه اظهارنظر و بیان نقطه‌نظرات و حتی نقد و تحلیل خود نسبت به یک موضوع در چارچوب قوانین و اخلاق حق صحبت دارند اما احتمالا این طور به نظر می‌رسد که شورای اسلامی شهر شیراز اعتبار و جایگاه حرفه‌ای یک رسانه‌ را کم‌توجهی نموده و سیاسی با موضوع برخورد می‌کند که اگر اینطور باشد لازم است این رویه غلط با آرای حداکثری اعضاء دوره ششم در پارلمان شهری نیز ممنوع اعلام شود تا نه تنها خدشه‌ای به جایگاه و اعتبار شورا وارد نشود بلکه از ایجاد بستر معاملات سیاسی با شهرداری شیراز و شهردار آن احتمالا با قربانی کردن یک رسانه و شاید در آینده رسانه‌های دیگر جلوگیری شود.

البته تحلیل این موضوع صرفا توصیه‌ها و پیشنهاداتی از طرف رسانه خبری عصر کار خطاب به خادمان منتخب مردم و یاران انقلابی شورای اسلامی دوره ششم شهر شیراز بود تا خدایی ناکرده دچار حواشی و کج‌روی از اهداف اصلی این تشکیلات مردمی نشوند. توصیه مجدد ما حرکت در مسیر والای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کمک به اجرایی شدن مفاد گام دوم انقلاب است.

/پایان متن/