دومین جشنواره ملی فرآورده‌های کنجدی در شهرستان اردکان پایتخت کنجد ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و خوراک این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، حسین دهقان منشادی، سفیر انجمن جهانی سفر و خوراک در ایران و رئیس هیئت مدیره انجمن گردشگری خوراک و نوشیدنی دونار، در گفت و گو با خبرنگار عصرکار از برگزاری دومین جشنواره ملی فرآورده‌های کنجدی ارکان از دهم تا سیزدهم اسفندماه در شهرستان ارکان یزد، خبرداد.

 

حسین دهقان منشادی، هدف برگزاری جشنواره را معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اردکان عنوان کرد و ادامه داد: هدف از برگزار این جشنواره این است که در کشور مردم و سفر دوستان را به این آگاهی برسانیم که اردکان پایتخت کنجدی ایران است و در کنار آن به معرفی جاذبه‌های گردشگری و خوراک‌های بومی شهر که برای توریست و گردشگر جذابیت خاص خود را دارد، بپردازیم.

وی بیان کرد: مزیت‌های این گونه جشنواره این است که علاوه بر معرفی برند شهرها، در صورت موفقیت و عملکرد مطلوب بسیاری از مشکلات حوزه صنعت گردشگری استان قابل حل است.

دهقان افزود: رویدادها و جشنواره‌ها نه تنها به روحیه نشاط مردم هرشهرستانی و استانی کمک می‌کند بلکه موجب معرفی بیشتر ظرفیت‌های آن استان‌ها می‌شود.

به گفته وی این جشواره‌ها باعث همگرایی بیشتر و مشارکت ذینغعان در حوزه گردشگری می‌شود تا یک اتفاق واحدی رقم بخورد و استان را آنگونه که شایسته است برای گردشگر و توریست به نمایش بگذارند.

 

وی ادامه داد: دراین جشنواره علاوه بر خوراک کنجدی اردکان به خوراک‌های بومی دیگر این شهر پرداخته شده و تورهای مختلف نیز تعریف شده است تا گردشگران با آثار تاریخی شهر یزد آشنا شوند و از سفر خود به این شهر و استان لذت ببرند.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد، گفت: شیراز، یزد و اصفهان هرکدام به طبع ظرفیت‌های گردشگری بالقوه‌ای دارند که نیاز است با برپایی این جشنواره این ظرفیت‌ها به مرور بالفعل شوند. در واقع نزدیکی این سه شهر مهم گردشگری کشور می‌تواند اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بزنید که نیاز به هم‌گرایی، هم افزایی و تعامل و آشنایی بیشتر این ظرفیت‌ها داریم.

وی افزود: این جشنواره‌ها به بهبود زیرساختی و فیزیکی انسانی کمک می‌کند، در واقع باعث عملکرد بهتر بوم‌گردی‌ها و هتل‌ها و کلیه ذینغعان حوزه گردشگری در ارائه خدمات به توریست خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: در این جشنواره طی چهار روز نه تنها غرفه فروش محصولات بلکه تورهای شهری و بازدید از کارخانه‌های صنایع کنجدی، مراسم چاوش‌خوانی، بازدید از روستای‌ عقدا، آتشکده و دخمه روستای شریف آباد، زیارتگاه پیر سبز زرتشیتان، یزدگردی و نشست‌های تخصصی و صنفی تعریف شده است.

/پایان متن/