چهارصد و بیست و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست استاندار فارس و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی و عوامل واحدهای تولیدی در راستای رفع موانع تولید و راه‌اندازی کارخانه‌های نیمه فعال و در حال تکمیل جهت بهره‌برداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با تاکید بر اینکه راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل برای ما بسیار اهمیت دارد، مطرح کرد: طبق مصوبات ریاست جمهوری در سفری که اخیرا به این استان داشتند بایستی شرایط تولید در این کارخانه‌ها فراهم شود.

وی افزود: انتظار داریم واحدهای تولیدی طبق جدول زمان‌بندی مشخص نسبت به فعال‌سازی ظرفیت تولید در همه ابعاد اقدامات لازم را داشته باشد.

ایمانیه گفت: در صورتی که مشخص شود واحدهای تولیدی روند بسیار کند یا غیر معمول داشته باشند از طریق قوه قضاییه برخوردهای لازم قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار فارس با بیان اینکه تامین روغن مصرفی برای این استان اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: اگر میزان روغن مصرفی به این استان تامین نشود امنیت استان به خطر خواهد افتاد که لازم است توان تولید را در استان فارس افزایش دهیم.

ایمانیه در رابطه با درخواست تغییر کاربری کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز به طور صریح و قاطع، اعلام کرد: تغییر کاربری کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز برای تامین نقدینگی نخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه در راستای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن کارخانه تولید کاغذ زاگرس فارس، خاطرنشان کرد: هر زمان طرح توجیهی کارخانه آماده شود، این واحد تولیدی را به بانک عامل معرفی و ارائه تسهیلات لازم جهت تکمیل مراحل بهره‌برداری این مجموعه انجام خواهد شد.

عبدالعظیم حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بخشی از این برنامه با تاکید بر اینکه نباید از حسن نیت دولت و ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سوء‌استفاده شود، بیان داشت: نگاه و برنامه واحدهای تولیدی از جمله کارخانه آزمایش باید تولید محصول با کیفیت باشد و در تولید نیز بایستی از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شود چراکه دنیا با شتاب به سمت توسعه تکنولوژی در حال حرکت می‌کند.

وی گفت: برنامه راه‌اندازی خط تولید کارخانه آزمایش قابل اصلاح است که بایستی سازمان صمت استان فارس نسبت به این موضوع توجه ویژه کند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با اهمیت راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی، مطرح کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور طی سفر اخیری که به استان فارس داشتند کارخانه قند ممسنی است که مراحل نوسازی و بازسازی و دریافت تسهیلات بانکی آن جهت تامین گاز مورد نیاز در حال انجام است.

وی در رابطه با دیگر اقدامات انجام گرفته و در حال انجام کارخانه قند ممسنی، گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان و بکارگیری منابع انسانی توانمند و همچنین پیگیری در زمینه دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به منظور تأمین مواد اولیه از اقدامات صورت گرفته این واحد تولیدی است.

وی در رابطه با راه‌اندازی کارخانه آزمایش مرودشت، بیان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده، روند پیشرفت فیزیکی در رابطه با راه‌اندازی این کارخانه بسیار کند است و وعده‌های داده شده با اقدامات انجام شده توسط عوامل این مجموعه تطابقی ندارد.

وی در رابطه با کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، اظهار داشت: فرآیند جابه‌جایی این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز طبق بازدیدهایی که با حضور مقامات قضایی و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت با پیشرفت فیزیکی بسیار اندکی همراه بوده است.

ایزدی در رابطه با یکی از مواردی که توسط کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز پیگیری می‌شود، بیان داشت: عوامل این کارخانه موضوع تغییرکاربری و دریافت تسهیلات بانکی قابل توجه را خواستار می‌شوند که این موضوع باید طبق برنامه زمان‌بندی انجام شود.

رئیس سازمان صمت فارس، تصریح کرد: تامین روغن خانوار و صنف و صنعت جهت تامین نیاز مصرفی بایستی با جدیت پیگیری شود تا مشکل کمبود عرضه این محصول به متقاضیان به عنوان یک کالای اساسی نیز مرتفع شود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با اهمیت تکمیل مراحل بهره‌برداری کارخانه کاغذ زاگرس فارس، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این کارخانه، چند نوع محصول تولید خواهد شد که طبق بررسی‌های وزارتخانه، انجمن کاغذ ایران و کارخانه کاغذسازی مازندران که از این مجموعه انجام گرفت قابلیت انواع محصولات کاغذی نیز تایید شد که نیازمند منابع لازم جهت راه‌اندازی است.

ایزدی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه تولیدی، فرصت شغلی برای ۶۰۰ نفر از جوانان متخصص و توانمند فراهم خواهد شد که طرح توجیهی آن تا پایان ماه جاری جهت ارائه به بانک عامل به منظور دریافت تسهیلات لازم، تهیه و تنظیم خواهد شد.

/پایان متن/