معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت: برخورد با مجرمین و مرتکبین جرائم خشن و مخلین نظم و امنیت کشور و متعرضین به نوامیس مردم و اخلالگران نظام اقتصادی برخی ازمهمترین وظایف دادستان و از تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار  به نقل از دادگستری فارس، قاضی کورش زارعی در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش در استان فارس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ماه رجب و تسلیت شهادت سرهنگ شهید علی اکبر رنجبر، گفت: بالاترین اعمال که فضیلت سنگینی هم دارد خدمت به مردم است و بالاترین خدمت ، خدمت قضایی، تامین امنیت و اجرای عدالت است.

وی با بیان این که فرصت ها محدود هستند و باید قدر فرصت ها را بدانیم، گفت: همه ما در هر پست و مقامی باید فرصت ها را غنیمت شمرده و در راستای خشنودی و رضایت خداوند در راستای خدمت رسانی گره از مشکلات مردم باز کنیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از اقدامات دادستان سابق و آرزوی توفیق برای وی و در سمت‌های دیگر در خصوص مسئولیت سنگینی که برعهده دادستان گذاشته شده است گفت: دادستانی یکی از مسئولیت‌های سنگین در دستگاه قضایی است و قانونگذار بیش از ۳۰۰ وظیفه بر دوش دادستان نهاده که این مسئولیت‌ها بسیار متعدد، متنوع و بعضا سنگین است که می‌طلبد شخصی توانمند عهده‌دار این سِمت باشد.

زارعی افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم دائما باید بر امور نظارت داشته باشد و بی‌تفاوت بر جرائم و تخلفات نباشد، اگر مجرمین و مفسدین و مخلان نظم و امنیت بدانند که دادستان در همه حال حاضر و بر همه امور نظارت دارد احساس آرامش نخواهند کرد.

وی یاد آور شد: دادستان باید احقاق حقوق عامه را در دستور کار خود قرار دهد و به عنوان نمونه اگر جاده‌ای منجر به حوادث و سوانح رانندگی و سبب از بین رفتن جان و مال مردم می‌شود در راستای وظیفه ذاتی خود، احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال به موضوع ورود کند.

معاون قضایی دادگستری فارس توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، موضوع صلح و سازش و سرعت ودقت در رسیدگی به موقع پرونده های قضایی را برخی دیگر از موارد مهم و مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان حجت الاسلام والمسلمین موسوی دانست و به دادستان توصیه کرد که با متعرضین به نوامیس مردم، اشرار، مخلین نظم و امنیت و افرادی که منافع خود را بر امنیت جامعه ترجیح می‌دهند در چارچوب قانون و بدون اغماض قاطعانه برخورد کنند.

امین حشمتی، دادستان جدید شهرستان گراش، در این مراسم گفت: امیدوارم با تعامل و همراهی با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر وظایف خطیر سمت دادستانی را به نحو شایسته انجام داده و بتوانم پاسخ اعتماد ریاست دادگستری کل دادگستری استان فارس را بدهیم.

وی درخصوص اجرای سیاست‌های قوه قضایه و پیگیری این سیاست‌ها گفت: ان شاالله بتوانیم سیاست های مد نظر ریاست معظم قوه قضائیه را در شهرستان گراش پیگیری و انجام دهیم. در بحث حفظ و توجه به حقوق عامه، در جرائم قابل گذشت، بحث صلح و سازش با استفاده از ظرفیت روحانیت، شوراهای حل اختلاف، معتمدین بتوانیم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

دادستان جدید گراش با بیان این که با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد قاطع خواهیم کرد، افزود: با همکاری اعضای محترم شورای تامین و با تعاملی که خواهیم داشت در تامین امنیت بتوانیم گام برداریم ومطمئن باشید با کسانی که بخواهند نظم و امنیت مردم را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع خواهیم کرد، خواب را چشم کسانی که خواب را از چشم مردم می‌گیرند خواهیم گرفت.

در این مراسم از خدمات ۱۴ماهه‌ی سعید کشاورز، دادستان پیشین گراش قدردانی و امین حشمتی با حکم ریاست قوه قضائیه، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش معرفی شد.

/ پایان متن/