عضو شورای شهر گفت: در کلانشهرها توجه به بافت‌های فرسوده و اختصاص وام‌های مناسب برای ساخت و ساز و بازسازی این بافت‌ها بسیار اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی شورای شهر، رضا محمدیان رئیس کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: از مدیران مختلف کشوری که طرح‌های ساخت مسکن ملی را پیگیری می‌کنند به عنوان یک کارشناس جزء خاضعانه خواهش می‌کنم به ابعاد مختلف بزرگتر کردن شهرها و خصوصا افزایش مساحت کلانشهرها بدون توجه به زیرساخت‌های لازم فرهنگی، امنیتی، تاسیساتی، آموزشی و غیره توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که در اکثر کلانشهرها به طور متوسط حدود ۱۰ درصد میزان مساحت فعلی شهر را بافت فرسوده تشکیل داده است (شیراز حدود ۱۸۰۰ هکتار) که هرچه زمان بیشتر بگذرد در صورت عدم بازسازی، با بروز حادثه و یا زلزله، فجایع غیرقابل جبرانی رخ می‌دهد.

محمدیان تاکید کرد: در کلانشهرها توجه به بافت‌های فرسوده و اختصاص وام‌های مناسب برای ساخت و ساز و بازسازی این بافت‌ها بسیار اهمیت دارد. از این رو در صورت توجه دولتمردان و اختصاص وام مناسب با مشارکت مالکان و مردم قطعاً شاهد بازسازی این مناطق به جای توسعه بی‌رویه شهر خواهیم بود و بهتر است در بحث ساخت مسکن ملی به این مهم توجه بیشتری گردد.

 

/پایان متن/