کارخانه آرمان شیمی سبز مرودشت با حضور استاندار فارس و هیات همراه، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرماندار شهرستان مرودشت و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی با هدف بهبود بهره‌وری و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در آیین افتتاح کارخانه آرمان شیمی سبز مرودشت، مطرح کرد: ارتقاء زیرساخت‌های شهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت در زمینه آب، برق و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است که نیازمند تامین اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها منجر به ایجاد شرایط شرایط تولید و اشتغال می‌شود، اظهار داشت: تلاش داریم شرایط افزایش ظرفیت تولید و عرضه محصولات این کارخانه را در داخل کشور و مازاد آن را جهت صادر به کشورهای خارجی فراهم کنیم که در این راستا اگر نیاز باشد در سطح وزارت جهاد کشاورزی نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در آیین افتتاحیه کارخانه آرمان شیمی سبز مرودشت در رابطه با محصولات تولیدی این مجموعه، مطرح کرد: در این کارخانه سولفات آمونیوم با ظرفیت ۱۸۰۰۰ تن در سال تولید می‌شود که در مصارف صنعت کشاورزی کاربرد دارد.

 

ایزدی در رابطه با کاربرد محصولات تولیدی این کارخانه، گفت: موارد مصرف کود سولفات آمونیوم در مصارف زراعت و باغی است که به گفته کارشناسان سازگارترین و بهترین کود برای شرایط خاک‌های ایران می‌باشد که به عنوان یک کودک مغذی در جهت رشد و نمو انواع گیاهان و درختان کاربرد دارد.

وی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی این واحد تولیدی، بیان داشت: سرمایه‌گذاری در این پروژه تولیدی به میزان ۱۳۰ میلیارد ریال در مساحت ۶۲۰۰ مترمربع انجام شده که ۳۰ فرصت شغلی مستقیم را برای جوانان متخصص و ماهر بومی فراهم کرده است.

رئیس سازمان صمت فارس خاطرنشان کرد: افزایش راندمان محصولات تولیدی و ارتقاء کیفیت کشاورزی از اهداف اصلی این طرح بوده که اجرایی شدن آن نقش بسزایی در چرخه تولید داشته است.

ایزدی در پایان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی ما ایجاد شرایط صادرات این محصولات تولیدی به کشورهای خارجی است، گفت: در محصولات تولیدی این کارخانه قابلیت صادرات به کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، افغانستان و حتی آفریقا وجود دارد که نیازمند حمایت‌هایی نظیر صدور مجوزها و دریافت تسهیلات است.

/پایان متن/-